Minden a kínai okostelefonok garanciájáról IV.

simenfalvy-sandor-postasA dualsimsmartphones.hu összegyűjtött minden fontos információt a kínai telefonok garanciális kérdéseiről, hogy önállóan is boldogulj.

Így érkezik meg a javított készüléked

A javítás után minden esetben postán küldik vissza a javított készüléket. Az út vissza is két-három hetet vesz igénybe. Postázáskor általában megadják a csomagszámot, amivel nyomon lehet követni, merre jár a küldemény. Ha a csomag értéke meghaladja a 22 eurót, akkor a Magyar Posta vámkezeli. A Kínából érkező elektronikai termékekre a vám 0 százalék, ennek ellenére a 27 százalék általános forgalmi adót (ÁFA) ki kell fizetni. Ehhez adódik hozzá még a Magyar Posta vámkezelési díja, ami magánszemélyeknek jelenleg kétezer forint. A vámkezelésről levélben értesítenek, és bekérik a vámkezeléshez szükséges papírokat (számla, fizetési bizonylat és még ami szükséges lehet: anyakönyvi kivonat, adóbevallás, társadalombiztosítási azonosító jel… na jó ez utóbbiakat nem fogják kérni). Ha a terméket Magyarországról küldték javításra, akkor el lehet kerülni az ÁFA újbóli kifizetését. Erre akkor van esély, ha kiküldéskor kitöltöttük a CN23 vámáru-nyilatkozatot.

A postai vámkezelési folyamatot felgyorsítható. Érdemes figyelni, hogy mikor érkezett meg a küldemény Magyarországra. Ezt a nyomonkövetési oldalak általában a “célországba továbbítva” vagy “célországba megérkezett” státusszal jelzik. Ekkor küldjük el a vámkezeléshez szükséges dokumentumokat a postaimport@posta.hu címre. Sokszor a teljes vámügyintézés átfut e-mailben még azelőtt, mielőtt a postai levelet megkapod a szükséges dokumentumok beküldéséről. A vámkezelt csomagot a jó öreg postás fogja kézbesíteni. A felmerült díjakat, mint az ÁFA, illetve a postai vámkezelés díját a postásnak kell kifizetni. A vámkezelési dokumentumokat postai úton és e-mailben is elküldik; ezeket erősen javallt megőrizni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.