MÁK: kiherélték a TeleKincstárt

Magyar Államkincstár

Magyar ÁllamkincstárA Magyar Államkincstár (MÁK) a telefonos kincstári szolgáltatásainak egy részét megszüntette, azt csak tájékozódásra lehet már használni. Ráadásul már a postai levélen és e-mailen történő megbízások benyújtására sincs már lehetőség.

A MÁK ügyfelei a tranzakciók nyolcvan százalékát már az online felületeken kezdeményezik, a WebKincstár és a MobilKincstár felhasználóinak száma meghaladta az 490 ezret, és az azonnali online számlanyitás bevezetése óta már minden második számlát online nyitottak. A MÁK tájékoztatása szerint a telefonos kincstári szolgáltatást, a TeleKincstárt igénybevevők száma minimálisra csökkent, a számlatulajdonosok mindössze 0,2 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Mivel a kincstár rajta tartja a kezét az ügyfelek szokásainak ütőerén különös tekintettel a szolgáltatásfejlesztések tervezésekor, ezért az online megoldások folyamatos fejlesztése mellett a TeleKincstár szolgáltatásainak egy részét kivezette.

A TeleKincstár telefonos ügyfélszolgálatán keresztül 2024. január 8-tól nem lehetséges értékpapír-számlára vonatkozó tranzakciós és adatmódosítási megbízásokat leadni.  Ugyanakkor információkérésre, tájékozódásra a TeleKincstár a jövőben is változatlanul elérhető marad. A közlemény szerint 2024-ben tovább fejlesztik és még több kényelmi funkcióval látják el a WebKincstár és MobilKincstár alkalmazásokat. Ezzel egyidejűleg – a visszaélések esélyének csökkentése és az ügyfelek védelme érdekében – a postai levél és e-mail útján történő tranzakciós vagy adatmódosítási megbízások benyújtására nincs lehetőség január 8-tól. A kincstár 79 ügyfélszolgálatán a személyes ügyintézés teljes körűen, zavartalanul történik a jövőben is.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Fel!