A kétezres évek eleje óta trendek jöttek-mentek, mindig volt olyan marketingfogás, ami az adott korban nagyot szólt, és mindig akadt olyan, amit a marketingesek már temettek volna. Ettől a hálátlan sorstól a hírlevélküldés sem igen menekülhetett.
Amíg a hőskorát élte, pörögtek az e-mailek, és aranyáron lehetett hozzájutni releváns és legális adatbázisokhoz.
Aztán berobbant a közösségi média, és átalakult minden, de a jó hír, hogy a hírlevélmarketing kiállta az idők próbáját.
Most már csak az a kérdés, hogy te mennyire vagy benne profi? A Klikkmarketing csapata segít most elemezni a hírlevelezési szokásaidat.
Hogy nincs még hírlevél-adatbázisod?
Kevesen engedhetik meg azt a luxust, hogy ne küldjenek hírlevelet, így ha eddig nem tetted, akkor sebtiben kezdj el adatbázist építeni.
Szinte halljuk, hogy jön az ellenérv, hogy de hát folyamatosan halljuk, hogy meg sem nyitják, akkor meg minek? Nem kell ahhoz zseninek lenni, hogy kijöjjön a matek: ha nincs hírlevél, biztosan nincs onnan ügyfél, ha van hírlevél, akkor jó eséllyel szerzel onnan ügyfel(ek)et.
És hogy milyen az ütős hírlevél, ami nem hagyja, hogy elgörgessenek felette? Figyelj, összeszedtük neked a főbb ismérveket!
Jól szeretném csinálni a hírlevélküldést!
Ugye, te is hasonló elhatározással vágsz neki ennek a résznek?
Akkor úgy építs adatbázist, hogy engedd meg a feliratkozóknak a döntést, szeretnének-e a jövőben hallani felőled. Nem trendi engedély nélkül bezsuppolni valakit a címlistákba.
Olyan névről, leginkább a saját neved és a branded nevét megjelenítve küldd, ami megadja azt az érzetet, mintha csak az olvasó kapná a leveledet.
E-mailed tárgya magával ragadó legyen, unalmas sablonmondatokra senki sem kíváncsi.
A hírleveled ne egy semmitmondó, kötelességből kiküldött levél legyen, hanem valóban közvetítsen értéket az olvasó felé. Segítsen neki jobbá tenni az életét, egészségesebbé vagy épp sikeressé válni. Ha a feliratkozóid megszokják, hogy értékes tartalomra számíthatnak, ha a neved jelenik meg a bejövő e-mailek között, akkor bizony nagy lesz a megnyitási arány.
Minden másra ott vannak a Klikkmarketing hírlevél-specialistái, akik a hírlevélküldőd által összeállított statisztika alapján segítenek feltárni, hol megy félre a hírleveled, és miért nyitják meg esetleg kevesebben a vártnál.
Gondolkodj rendszerben!
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a legjobban akkor jársz, ha rendszerben gondolkozol.
Ha átlátod, hogy miért fontos a blogbejegyzés, a közösségi oldalakon az erős jelenlét és természetesen az értékközvetítés, akkor egészen biztosan csak kisebb technikai javításokra lesz szükség a hírlevélküldési módszeredet illetően!
Felkészültél a kihívásra? Mutasd meg te is, hogy lehet profin hírlevelezni, és máris jobb leszel, mint a cégek nagy része!