Az MKB Bank július 20-án indította online számlanyitási szolgáltatását. Az azóta eltelt rövid időszak alatt több mint száz új ügyfél nyitott számlát személyes megjelenés nélkül, a videó chat funkciónak köszönhetően.
Online szerződéskötés esetén a lakossági ügyfelek azonosítása és a szerződéskötés személyes megjelenés nélkül, videó chat funkción keresztül történik. Az MKB Bank ezt követően akár két órán belül megnyitja a bankszámlát, ezzel egyidejűleg megküldi az azonosítókat, amelyekkel az ügyfelek hozzájuthatnak az MKB PAY-be virtualizált MasterCard bankkártyájukhoz, így a szolgáltatás szinte azonnal használható. Az MKB Bank online számlanyitás szolgáltatása a világ bármely pontjáról igénybe vehető. Az első hónap tapasztalatai alapján elsősorban a budapesti, valamint a nyugat-magyarországi régióban, Debrecen és Miskolc környékén népszerű a szolgáltatás. Napszakot tekintve hétköznap délelőtt 10 és 11 óra között, délután 16 és 17 óra között voltak a legaktívabbak az ügyfelek az online számlanyitás szolgáltatás igénybevételekor.
„Április elején döntöttünk arról, hogy – amint a jogszabályok lehetővé teszik – bevezetjük a videó chaten keresztül történő ügyfél-azonosítást. Az ügyfelek online számlanyitás iránti érdeklődése minden várakozásunkat felülmúlja.” — jelentette ki Hetényi Márk, az MKB Bank Digitális stratégiáért felelős vezérigazgató-helyettese.