A folyamatok gördülékenyebbé tételével jelentősen csökkenhetnek a várakozási idők a járóbeteg-ellátásban.
Az országos elektronikus járóbeteg-időpontfoglalási rendszer bevezetéséről tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az elmúlt években a kormány komoly erőfeszítéseket tett a járóbeteg-ellátás színvonalának emelése érdekében. (Kormány, erőfeszítés, egészségügy. Ez a három szó így együtt oximoron. A -szerk- megj.) A kormányzat erőfeszítései a szervezettség javítására is irányultak, hiszen ezzel használható ki optimálisabban az orvosok és az ápolók rendelési ideje, rövidítve ezzel a várólistákat. Ezt a célt szolgálta a digitális platformra, az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térre (EESZT) épülő országos, egységes járóbeteg-időpontfoglalási rendszer kialakítása, amelyet országszerte fokozatosan 90 rendelőben vezetnek be.
A rendszer próbaverzióját korábban az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetben már bemutatták, ám „élesben” most, Hatvanban vezették be. Lényege, hogy az intézmény informatikai rendszere közvetlen összeköttetésben az EESZT-vel telefonos ügyfélszolgálaton keresztül fogadja a betegek időpontigénylését, majd nyomon követi az ellátás fontosabb mozzanatait. Várakozások szerint a folyamat átláthatósága a továbbiakban a rendszer finomhangolását, továbbfejlesztését is segíti. A rendszert a betegek az Egészségablak alkalmazáson keresztül tudják követni, amelyet eddig több mint 2,3 millióan töltöttek le. A tervezett fejlesztések egyik fontos iránya, hogy a későbbiekben az időpontfoglalásban a háziorvosok is tudjanak segíteni, illetve azt a betegek az Egészségablak alkalmazáson keresztül önállóan is megtehessék.