Felizgatta a HMD-t az együttműködés a Mattellel

Barbie flip phoneA Human Mobile Devices (HMD) a Nokia márkájú okos- és butatelefon-gyártó a Mattel játékgyártóval együttműködve idén nyáron piacra dobja a Barbie Flip Phone-t.

A HMD marketingigazgatója, Lars Silberbauer szerint „Eljött az ideje annak, hogy a ‘reels-ek’ és a social media világát valódi, megélt pillanatokra cseréljük, és fellélegezhessünk a folyamatos online jelenléttől. Izgatottak vagyunk, hogy egy olyan vállalattal, a Mettellel dolgozhatunk együtt, amely támogatja az értékteremtő innováció és a társadalmi változások iránti elkötelezettségünket.” Ruth Henriquez, a Mattel európai, közel-keleti és afrikai régiójának termékmenedzsere hozzátette, „A Mattel szívét és lelkét a design és az innováció adja, a legújabb együttműködésünk pedig egy újabb lépés ebbe az irányba. A Barbie x HMD érkezése izgalmas pillanat minden Barbie-rajongó számára, és emlékezetes volt a Mobile World Congressen bemutatni a világnak az együttműködésünket.“

Az összecsukható klasszikus telefonokat világszerte a digitális detox egyik legjobb módszereként ismerik, és szeretik – egy olyan világban, ahol -egy felmérés szerint- majdnem tízből négy (38 százalék) 16 és 24 év közötti fiatal aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt az okostelefonjával. Az Egyesült Államokban a Z generáció egyharmada próbálja aktívan korlátozni a közösségi médiával töltött idejét, és ezzel egyidejűleg folyamatosan csökken az úgynevezett FOMO, azaz ​ „kimaradástól való félelem” jelentősége is. Ráadásul -egy másik felmérés szerint- egyedül a Z generációnak csökkent a közösségi médiával töltött ideje 2021. első negyedéve óta: a barátokkal való online chatelés 2021 óta 13 százalékkal lett kevesebb, a személyes találkozások száma viszont 28 százalékkal nőtt a 16—24 évesek körében. Egyre több Z és Y generációs dönt úgy, hogy a mentális egészségük érdekében korlátozzák a képernyő előtt töltött idejüket, a #bringbackflipphones trend pedig már több mint 60,2 milliós nézettséget ért el a TikTokon.

„Flip phone életstílus” is van már

Ez nem csak egy generációs jelenség, hanem egy kulturális mozgalom is: a 2021-ben induló „kapcsold ki!” trend egyre nagyobb lendületet nyer, ahogy minden korosztály keresi az egyensúlyt a digitalizálódó világban. A nyomógombos telefonok pedig visszatérőben vannak: a HMD jelentése szerint az összecsukható telefonok eladásai több mint duplájukra nőttek Európában 2022 és 2023 között, és további növekedés várható 2024-ben is. Mindeközben hírességek is beállnak a sorba, mint például Michael Cera (kanadai színész és zenész), aki szintén a „flip phone életstílust” választotta.

Arne Mathiasen, a klasszikus telefonok mozgalmának aktív támogatója Dániában segít fiataloknak a kikapcsolódásban, így abban is, hogy megélhessék a jelen pillanatot. Eddig több mint 1500 egyetemi hallgatót győzött meg arról, hogy az okostelefonjuk helyett nyomógombos telefont használjanak. „A diákjaim olyan kísérletekben vettek részt, amelyek során 10 napig klasszikus telefont használtak. Ekkor észrevehetően többet beszélgettek egymással, jobb alvásról számoltak be, és az elmondásuk alapján kevesebbet szorongtak. De minden az egyensúlyról szól: általában azt javaslom nekik, hogy használják úgy a telefonjukat, mintha egy táblagép lenne – csinálják meg vele, amire éppen szükségük van, de aztán tegyék le, ne vesszenek el benne” – véli Mathiasen.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az EU elfogadta az azonnali fizetésről szóló rendeletet

pén márc 1 , 2024
ShareTweetPinShareAz Európai Unió Tanácsa elfogadta az euróban történő azonnali átutalásokat lehetővé tevő rendeletet az EU-ban és az Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiban. A brüsszeli közlemény szerint az azonnali fizetésről szóló rendelet lehetővé teszi, hogy az utalást követően az összeget tíz másodpercen belül jóváírják a magánszemélyek és a vállalkozások számláin a […]
Európai Parlament

És még ez is...