Egyre több pénzt fial a kínai Sina mikroblog

 

A harmadik negyedévet a várakozásokat meghaladó, 9,9 millió dolláros nettó nyereséggel zárta a Sina Corp., miközben 2011 hasonló időszakában még 336,3 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni – áll a vállalat negyedéves jelentésében. A bevételek 16 százaléka a Sina mikroblog üzemeltetéséből származik, a közösségi platform az előző három hónapban még csak a bevétel tíz százalékát hozta. A Sina Kína vezető mikroblogja, szeptember végén már 424 millió regisztrált taggal rendelkezett, csak a harmadik negyedév során egy Németországnyi ember, 80 millió új felhasználó nyitott fiókot, a múlt év hasonló időszakához képest pedig 200 millióval nőtt a mikroblogolók száma. A négy éve alapított Sina az egyik legolvasottabb hírportál, a sina.com üzemeltetője, és mobil szolgáltatásokat is nyújt. Népszerűségét mutatja, hogy a harmadik negyedévben a Sina hirdetési bevételei 19 százalékkal, 120,6 millió dollárra nőttek, noha a gazdaság lassulása következtében jelentős visszaesést szenvedett el a hirdetési piac. A Sinát Kína egyik legígéretesebb vállalatának tartják a hazai és a külföldi elemzők, a WPP marketingkutató intézet rangsorolása szerint tavaly év végén már a 25. legértékesebb márkának számított Kínában. A WPP a vállalat piaci értékét akkor kétmilliárd dollárra becsülte — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Növekszik a szlovák it piac

hét nov 19 , 2012
  A tavalyi visszaesés után megindult az informatikai célú kiadások növekedése Szlovákiában – írja az International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat elemzése. A szlovákiai informatikai piac forgalma változatlan dollárárfolyamon számolva 2011-ben 1,7 százalékkal 1,83 milliárd dollárra csökkent az euróövezeti szuverén adósságválsággal kapcsolatos üzleti hatások miatt. A piaci forgalom az idén […]