A vártnál kevésbé nőtt a kínai Alibaba Group Holding harmadik negyedéves bevétele, ezért az e-kereskedelmi vállalat szerdán 25 milliárd dolláros keretet hagyott jóvá részvény-visszavásárlási programjához.
Az amerikai tőzsdén jegyzett cég részvényei 1,3 százalékkal drágultak a tőzsdenyitás előtt. A társaság nettó eredménye 14,4 millió jüan, a nettó nyeresége 10,7 millió jüan volt, 77 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. „Legfőbb prioritásunk, hogy újra beindítsuk az alaptevékenységeink, az e-kereskedelem és a felhőalapú számítástechnika növekedését” – mondta Eddie Wu, az Alibaba vezérigazgatója közleményében. Wu ígéretet tett arra is, hogy fokozza a befektetéseket a felhasználói élmény javítása és a növekedés ösztönzése érdekében a Taobao és a Tmall e-kereskedelmi platformok esetében, és megerősíti a társaság piacvezető pozícióját.
Az Alibaba tavaly márciusban jelentette be üzleti tevékenységének felosztását hat egységre, amelyek felügyeletét Wu és Joe Tsai elnök lát el. A vállalat decemberben közölte, hogy Wu közvetlenül felügyeli majd a belföldi e-kereskedelmi üzletágat, és így még inkább a vállalat alapvető részlegeire összpontosít, miközben a vállalat a lassabb nyereségnövekedéssel és az erősödő versennyel, olyan riválisokkal küzd, mint a Pinduoduo, a TikTok, vagy a Douyint üzemeltető ByteDance.