„Civil újságíróvá” változnak azok akik információt osztanak meg

ujsagiroAz Ericsson ConsumerLab online információ-megosztással foglalkozó jelentése szerint a fogyasztók nemcsak egymást figyelik, hanem a vállalatokat és a hatóságokat is – és amit látnak, azt meg is osztják. A fogyasztók azzal, hogy minden eddiginél több információt osztanak meg, egyre inkább „civil újságíróként” működnek, és a megkérdezett okostelefont használóknak valamivel több, mint a fele úgy véli, hogy az információk és vélemények interneten történő megosztása növelte a vállalatok fölött a befolyásukat, képesek nyomást gyakorolni az iparra és a hatóságokra, és ezáltal pozitív változásokat elérni. A megkérdezett okostelefon-tulajdonosoknak több mint a fele úgy gondolja, hogy az internet növelte annak a lehetőségét, hogy a közérdekű bejelentők a vállalatoknál és szervezeteknél tapasztalt korrupt vagy nem megengedett magatartást leleplezzék. Ezt pozitívan értékelik.

Ugyanakkor azonban aggályokat fogalmaztak meg a magánélettel és az internettel kapcsolatban, és az okostelefont használók 64 százaléka fél, hogy nem tudják megakadályozni, hogy kényes információt posztoljanak róluk az interneten. A megkérdezett fiatalabb okostelefon felhasználók húsz százaléka rendszeresen posztol fényképet olyan emberekről, akiket nem is ismer. Egyensúlyt találni aközött, hogy megállítsuk a rólunk szóló információkiposztolását és aközött, hogy megosszunk másokról posztolt információkat része annak az egyenletnek, amit a jövő megosztási kultúrájában meg kell oldani. A fogyasztók szeretnék, ha a politikai napirenden elsőbbséget élvezne a személyes információk védelme.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.