Az IKIR segíteni fogja a kormány és a települések jó együttműködését

Pogácsás Tibor, a Belügyminisztérium (BM) önkormányzati államtitkára abban bízik, hogy a Helyi közszolgáltatás információs rendszer fejlesztése és bevezetése (IKIR) elnevezésű projekt jó együttműködést teremt a kormány és a települések között — írja az MTI.

Pogácsás a projekt konferenciáját megnyitó beszédében hangsúlyozta, hogy az elektronikus kormányzás fejlesztéséhez több feltételt kell teljesíteni. A kabinet sokat tesz azért, hogy kialakítsa az infrastruktúrát, a nagy sebességű internethálózatot mind az önkormányzati “végpontokon”, mind a magánlakásokban. Ugyanakkor a biztonság is elengedhetetlen, ezt szolgálja az új személyazonosító okmány folyamatos kibocsátása, ami alapvetően formálja majd át a szolgáltatások igénybevételének lehetőségét a következő években – mondta az államtitkár. Olyan rendszert akarnak kialakítani, amely segíti a BM-et a vezetésirányításban, ugyanakkor az önkormányzatoknak is hasznos. Szeretnék ésszerűen csökkenteni a kötelező adatszolgáltatások mennyiségét, és arra is törekednek, hogy megfelelő következtetéseket lehessen levonni az információkból. Az adatok ugyanis akkor hasznosíthatóak, ha azokat rendszerezték — vélekedett Pogácsás.

A projekt célja olyan egységes, mindenhol használható webes felület létrehozása, amely egyszerűbbé teszi a kommunikációt a kabinet és a települések között. A konferencia sajtóanyaga szerint, a négymilliárd forint vissza nem térítendő európai uniós forrásban részesülő IKIR-projekttel alapvetően az önkormányzatok által ellátandó helyi közszolgáltatások helyi és állami szintű tervezését, valamint a helyi szintű operatív feladatellátás megszervezését kívánják támogatni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.