Az Ecommerce Hungary elhatárolódik

A napokban történt összehangolt és több száz cégre kiterjedő hatósági akciók során a magyar elektronikus kereskedelem egyik legnagyobb szereplőjénél, a Mall.hu-nál is történtek hatósági intézkedések. Ennek kapcsán adott ki közleményt az Ecommerce Hungary szövetség.

A civil szervezet közleménye szerint az elektronikus vásárlás biztonságos, jogszabályok garantálják a vásárlók védelmét. A vásárlóknak például 14 napos elállási joguk van, így a webshopokban megrendelt árucikkeket ezen időn belül visszaküldhetik a kereskedőnek – mondta el Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnöke. Hozzátette, az egyesület fontosnak tartja a jogszabályoknak megfelelően működő magyarországi e-kereskedelem támogatását, mindenfajta visszaélést, bűncselekményt elítélünk, elhatárolódunk minden, a piaci versenyt befolyásoló tisztességtelen magatartástól. (Senki nem vádolta sem az egyesületet, sem az egész szektort visszaéléssel, bűncselekménnyel. A -szerk- megj.)

Ormós szerint a magyar e-kereskedelem biztonságos, stabil, dinamikusan fejlődik. Az online vásárlások kapcsán felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy a legbiztonságosabb fizetési mód a bankkártyás fizetés. Ezt a fizetési módot használva a vásárlás összege kereskedő nem teljesítése miatti vitás helyzet esetén a kártyatársasági szabályok szerint visszajár még akkor is, ha a kereskedőnek nincs meg a lehetősége a visszafizetést önként teljesíteni. A reklamációt a kártyát kibocsátó banknál kell bejelenteni. A legbiztosabb olyan kereskedőnél vásárolni, ahol rendelkezésre áll online kártyás fizetés és/vagy kiszállítást végző futárszolgálatuknál lehetséges POS terminálon keresztül fizetni.

Ormós a magyar e-kereskedelmi piac fejlődéséről szólva rámutatott, hogy legutóbb a hazai viszonyok között kifejezetten óriásnak számító Alza indította el magyarországi működését, és számos más nagy szereplő belépésére is számíthatunk a közeljövőben. Ezt annak köszönhetjük, hogy a magyar e-kereskedelmi piac stabil és megbízható, a nemzetgazdaság egyik legdinamikusabb fejlődő szektora, amely fokozottan védi a vásárlók érdekeit — véli a szövetség elnöke. (Nem, nem az e-kereskedelmi szektor védi a vásárlók érdekeit, hanem a hatályos törvények és az ezek szerint működő fogyasztóvédelmi hatóságok, ahogy a közlemény elején olvasható is. A -szerk- megj.)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.