Ügyféladatok: jogtipró gyakorlat Szlovákiában

 

Vélhetően nem csupán indokolt esetekben kértek le személyes információkat a szlovákiai mobilszolgáltatók ügyfeleiről és viselkedési szokásairól a szlovák hatóságok az elmúlt években – közölte egy szlovák jog és fogyasztóvédelmi szervezet megállapításai kapcsán a pozsonyi sajtó. A civil szervezet (European Information Society Institute – EISI) megállapításai szerint az elmúlt évek során többször is volt olyan eset, amikor a szlovák hatóságok a szervezet vélekedése szerint indokolatlanul és a szükséges bírósági jóváhagyás hiányában jutottak olyan személyes információkhoz, amelyeket a vonatkozó jogszabályok előírása alapján a mobilszolgáltatók gyűjtöttek ügyfeleik viselkedési szokásairól és az általuk megvalósított kommunikációról. A pozsonyi Sme a téma kapcsán közölt írásában a szlovák közlekedési és távközlési tárca adatai alapján arra mutat rá, hogy az elmúlt évben a szlovákiai mobilszolgáltatók közel 16 ezer olyan hatósági kérvénynek tettek eleget, amely az ügyfeleik által megvalósított elektronikus kommunikációról szóló információk, többségében híváslisták kiszolgáltatására irányult. A lap állítása szerint ugyanezen időszak alatt az ezeknek az adatoknak a kiszolgáltatásához szükséges engedélyekből, csupán 2 600-at adtak ki az erre feljogosított bíróságok — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Egyre több a hamis elektronikai termék

pén ápr 5 , 2013
  Ahogy nő az érdeklődés a márkás „kütyük” iránt, úgy emelkedik a lefoglalt hamisított és a fogyasztókra potenciálisan veszélyes elektronikai cikkek száma is az Egyesült Királyságban. A hatóságok szerint az elmúlt négy évben hatszorosára nőtt az ilyen esetek száma. A helyi hatóságok és a brit határőrség adatai szerint drámai emelkedés […]