Az Ipsos friss kutatása szerint a mai fiatalok kultúrájának szerves részét alkotja a zene világa: nagy mennyiségben és széles választékban fogyasztják, szinte minden tevékenység mellé. A legtöbben számítógépen hallgatnak zenét (60 százalék), ezt követi az mp3 lejátszó (43 százalék), majd holtversenyben a rádió és mobiltelefon (38-39 százalék). Minden harmadik fiatal CD-n, DVD-n vagy televízión ismerkedik a zene világával. Viszonylag kevesen (a fiatalok csupán 14 százaléka) játszanak vagy játszottak valamilyen hangszeren. Az új zenéket háromnegyedük a barátoktól, ismerősöktől szerzi be, de a „Z-generáció” tagjaihoz méltóan minden második fiatal már az interneten, ingyenes fájlcserélő programokon keresztül jut hozzá újabb és újabb dalokhoz. Fizetős oldalakat viszont alig hat százalékuk használ. A hagyományos CD-vásárlás még nem ment ki teljesen a divatból, minden negyedik fiatal CD-boltban vásárol, és minden huszadik interneten rendeli meg a zenei albumokat.