A magyarok többsége okos

Szabó Gergő, az OTP Mobil marketing és Simple termékfejlesztési vezetőjeA magyarok több, mint a fele vásárol online, a 18-65 év közöttiek 35 százaléka legalább havonta egyszer, 17 százalék pedig legalább hetente egyszer tesz így.

Egy friss, reprezentatív felmérés eredményei szerint a vásárlókra jellemző az alaposság és az árérzékenység: több mint kétötödünk nem sajnálja rászánni az időt a termékkel, szolgáltatással kapcsolatos részletes tájékozódásra egy-egy rendelés előtt. Az OTP Mobil legfrissebb felmérése szerint a 18-65 éves magyarok háromnegyede legalább évente néhány alkalommal vásárol online – legalább hetente egyszer 17 százalék, havonta pedig 35 százalék tesz így. Termékek esetében a divat és a műszaki cikk, míg szolgáltatásoknál a különböző előfizetések, valamint a szállásfoglalás a legnépszerűbb online vásárolt kategória. A műszaki cikkekre átlag felett jellemző, hogy piactereken választják ki őket, míg a szállás egyértelműen az a szolgáltatás, amit legtöbben közvetítő oldalon keresztül foglalnak le.

A digitális kereskedelem felé való elmozdulás, valamint az online piacterek által kínált kényelem és elérhetőség azonban nem jelenti azt, hogy a vásárlók gondolkodás nélkül bármit betesznek a virtuális kosarukba. A kutatásból kiderül, hogy az online vásárlók több mint kétötöde (44 százalék) kifejezetten alapos és rászánja az időt a tájékozódásra egy-egy rendelés előtt. Ez többek között a webáruház saját oldalának, a különböző keresőoldalaknak, valamint az értékeléseknek az átböngészését jelenti. A nők jellemzően inkább két-három, míg a férfiak akár négy vagy több forrást is használnak, ami segíti őket abban, hogy biztosan a számukra legmegfelelőbb terméket/szolgáltatást rendeljék meg.

Még mindig sóherek árérzékenyek vagyunk

A felmérés eredményei arra is rávilágítottak, hogy a magyarok nem csak alaposak, de árérzékenyek is: a termék vagy szolgáltatás jó ára, illetve a kedvező kiszállítás sokaknál kiemelt szempont a webshop kiválasztásakor. Ezt igazolja az is, hogy a megkérdezettek több mint fele (54-56 százaléka) használ ár-összehasonlító oldalakat. A fogyasztói magatartás formálódásában a jelenlegi gazdasági helyzet is szerepet játszik, hiszen egyre többen keresik a pénztárcabarát, költséghatékony megoldásokat.

„Szeretnénk e-kereskedelmi, kereskedelmi partnereinket támogatni, hogy a lehető legjobban tudjanak teljesíteni ebben a kihívásokkal teli időszakban. Ennek érdekében több olyan aktivitással, kampánnyal is készülünk, amelyek a mindennapi üzletmenethez értékes tudást adnak, illetve közvetlenül is hatással lehetnek a tranzakciószám növelésére. Egy ilyen nyereményjátékra épülő kampányt zártunk sikeresen július végén és hamarosan több hasonló aktivitást is indítunk a SimplePay partnerek bevonásával. Emellett az edukációs szerepvállalásunkat is rendkívül fontosnak tartjuk…” – nyilatkozta Szabó Gergő, az OTP Mobil marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Októberben érkezik a Samsung új SSD-je

vas szept 10 , 2023
ShareTweetPinShareA Samsung bejelentette 990 PRO SSD termékcsaládja új, 4 terabájtos (TB) verzióját. A 990 PRO SSD termékcsalád villámgyors sebességet és kimagasló energiahatékonyságot kínál. A meghajtókat a jelentős adatmennyiséggel járó feladatokhoz tervezték, például háromdimenziós vagy 4K felbontású grafikai munkákhoz, adatelemzéshez vagy magas minőségű játékokhoz, így megfelel akár a legkorszerűbb asztali számítógépek, […]
Samsung 990 PRO SSD

És még ez is...