A mesterséges intelligencia-technológia (MI) legújabb vívmányai közé tartozik a generatív MI, amelyet az jellemez, hogy kreatív képességei révén képes új tartalmakat, képeket, zenét generálni, sőt, korábbi információk és tapasztalatok felhasználásával akár ügyfélszolgálati feladatokat is el tud látni.
A Kyndryl szakértői szerint a generatív MI a közeljövőben meghatározó szerepet fog betölteni az ügyfélszolgálatokban, a pénzügyi szolgáltatásokban és az oktatásban. Az MI-támogatott szolgáltatások hatékonysága és még további lehetőségek kiaknázásának mértéke nagyban függ attól, mennyire robosztus, és biztos alapokon áll egy cég adatstratégiája, mert bármilyen MI-technológia – és az általa elérhető megoldások – csak annyira lehetnek jók, mint amennyire jók az MI rendszerbe táplált adatok. A Kyndryl szakértelemmel bír az adatok architektúrájának kialakításában, ezért erős adat-alapokat tud létrehozni az ügyfeleinél, igazodva a vállalkozásoknál és közintézményeknél az MI és generatív MI területén végrehajtott jelentős beruházásokhoz.
Felismerve a generatív MI-ben rejlő diszruptív lehetőségeket, a Kyndryl MI-felkészítési programot indított. A program célja, hogy segítse az ügyfeleket a generatív MI integrálásának és lehetőségeinek meghatározásában. A Kyndryl átfogó szolgáltatásokat kínál, amelyekkel eligazítja ügyfeleit az MI-ra és generatív MI-ra épülő megoldások feltárásában, létrehozásában és bevezetésében. Az ügyfelek optimális támogatása és a főbb platformokkal való kompatibilitás biztosítása érdekében a Kyndryl olyan iparági vezető cégekkel kötött stratégiai együttműködési megállapodásokat, mint a Microsoft, az Amazon Web Services és a Google Cloud, továbbá kooperál egy szélesebb körben is az MI ökoszisztémájában.
Az ügyfélszolgálat területén a Kyndryl arra számít,
hogy a MI jelentős szerepet fog játszani. A várakozások szerint a vállalkozásoknak egyre nagyobb igénye lesz az ügyfelekkel való gyors és hatékony kommunikációra, és a generatív MI támogathatja ezt a fejlődést. A Kyndryl ezt már bebizonyította egy olyan rendszerrel, amely az MI segítségével elemzi az ügyfelek nyelvezetét, hogy válaszoljon vagy a megfelelő operátorhoz kapcsolja az ügyfelet, ami jobb ügyfélélményt és rövidebb várakozási időt eredményezett. Ez a megoldás nemcsak az ügyfelek elégedettségét növelte, hanem a várakozási időt is csökkentette, akár ötven százalékkal.
A generatív MI néhány további lehetséges alkalmazási területe: Automatizálhatja a help deskek standard feladatait, válaszolhat a gyakran feltett kérdésekre és kezelheti a rutinszerű adminisztrációt. A banki és biztosítási ágazatban az emberi beavatkozással és felülvizsgálattal párhuzamosan egyszerűsítheti a hitelkockázat értékelését és javíthatja a csalások felderítését. Az oktatásban pedig a személyre szabott tanulás eszköze, amely az oktatási tartalmat a diákok egyéni igényeihez igazítja, és MI-alapú chatbotok segítségével támogatást nyújt. A generatív mesterséges intelligencia lehetőségei különösen kiemelkedőek ezekben az ágazatokban, mert az támogatja innovatív megoldások kifejlesztését, és gyorsítja a reagálást a változó kihívásokra.