A digitalizáció előnyeit még nem sikerült a kockázatkezelésbe átültetni

Bár számos szervezet már alkalmazza az új technológiákat belső ellenőrzési, kockázatkezelési és megfelelőségi funkciói részeként, az ebből származó előnyöket mégsem sikerült teljes mértékben a digitális átalakulásba történő beruházásokkal kapcsolatos döntések szolgálatába állítani – mutat rá a PwC friss, még ropogós tanulmánya. A felmérés szerint a vállalatoknak nagyobb figyelmet kell fordítaniuk az erősebb digitális készségek és kapacitás kialakítására a kockázati funkciójukon belül, hogy napjaink technológia által vezérelt világában megalapozottabb döntéseket hozzanak a kockázatokról. Major Andrea, a PwC Magyarország vállalati kockázatkezelési részlegének cégtársa kiemelte: a kockázatkezelési szakemberek üzleti tevékenységét – az adatelemzéstől a nagyobb automatizálásig – nemcsak a technológia alakítja át, hanem a potenciális kockázatok is. Bár a digitális átalakulás a kockázatok azonosítására és a megalapozottabb döntéshozatalra is kínál lehetőségeket, a tanulmány rámutat arra, hogy számos szervezet még nem él teljes mértékben ezekkel – tette hozzá.

Az első számú magyar döntéshozók mindössze 15 százaléka mondta azt, hogy a rendelkezésére álló kockázati kitettségi adatok kellően átfogóak a hosszú távú döntéshozatalhoz. Ez azt jelenti, hogy a kockázatkezelési funkciók nem használják ki az elérhető bőséges adatmennyiségben rejlő lehetőséget. A szakértő létfontosságúnak nevezte, hogy a kockázatkezelési szakemberek felismerjék: digitális rátermettségük javításával sokat tehetnek azért, hogy fontos partnerekké és vezetőkké váljanak, és segítsék szervezetüket a digitális kezdeményezésekkel járó előnyök jobb kiaknázásában. A tanulmány alapján a kockázati funkciók segíthetik a megalapozottabb döntéshozatalt, a szervezet digitális tervét teljes egészében támogatják, fejlesztik a munkavállalók készségeit és új tehetségeket vonnak be – sorolta. A további előnyök között van, hogy lehetővé teszik a szervezet számára, hogy valós időben reagáljon a kockázatokra, és aktívan bevonják a döntéshozókat a legfontosabb digitális kezdeményezésekbe.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Május 15-től olcsóbban lehet más EU-országokba telefonálni

sze máj 1 , 2019
Május 15-től maximalizálva lesz az Európai Unión (EU) belüli nemzetközi hívások és sms-ek díja. Ennek köszönhetően az uniós országok közötti telefonhívásokért percenként legfeljebb 19 eurócentet, vagyis nagyjából 61 forintot (+áfa), az sms-ekért pedig legfeljebb hat eurócentet, azazközel 19 forintot (+áfa) kell majd fizetni. Ez az intézkedés jelenti a második lépést […]