Egy, a Ford által támogatott felmérés szerint minden negyedik fiatal készített már szelfit vezetés közben, és a megkérdezettek fele mást is fotózott menet közben: a hétezer 18-24 éves európai okostelefon-tulajdonos körében elvégzett felmérésből az is kiderült, hogy minden negyedik fiatal posztol új anyagokat, vagy ellenőrzi üzeneteit a közösségi oldalakon, miközben autót vezet. Annak ellenére, hogy szinte minden megkérdezett tisztában van a veszélyekkel, a kockázattal a fiatal férfiak alig törődnek. Ebben az évben számos súlyos vagy halálos kimenetelű sérüléssel járó autóbalesetet okozott már, hogy a tragédia előtti pillanatokban a vezető éppen szelfit készített. A közösségi oldalakon egyre gyakrabban bukkannak fel vezetés közben lőtt szelfik, sőt külön hashtagek is léteznek már erre, ilyen például a #drivingselfie.
A Ford számításai szerint egy szelfi elkészítése átlagosan 14 másodpercre tereli el az autós figyelmét a vezetésről, a közösségi oldalak ellenőrzése pedig mintegy húsz másodpercbe telik – ami elég ahhoz, hogy egy 100 km/órás sebességgel haladó autó öt futballpályányi távolságon száguldjon végig. Észak-Amerikában a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Felügyelet (NHTSA) felmérései azt mutatják, hogy négy másodpercre tereli el az autós figyelmét a forgalomról, amikor a visszapillantó tükörben megigazítja a frizuráját, míg egy kézben tartott mobiltelefonról hét másodperc kell egy hívás indításához.
Korábban szelfizésre bíztatott a Ford
A tavalyi a Ford arra bíztatott, hogy megtanuljuk, mi az a #Fordie. A #Fordie olyan szelfi, amin az ember a Fordjával szerepel. A Ford heti rendszerességgel versenyeket hirdetett az Instagramon, a Facebookon és a Twitteren, melyben arra kérte a Ford-tulajdonosokat, hogy készítsenek fordos szelfiket, és töltsék fel azokat valamely közösségimédia-felületre #Fordie címkével. A legjobb képeket apróbb márkázott ajándékokkal jutalmazták.