Az árösszehasonlító eszközök működését vizsgálja a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piacelemzést indít a digitális összehasonlító eszközök (honlapok és mobil-applikációk) alkalmazására jellemző piaci folyamatok valamint a fogyasztói döntésekre gyakorolt hatásuk feltárására.

A GVH az elmúlt évben közzétett középtávú digitális fogyasztóvédelmi stratégiájában jelezte, hogy nagyobb figyelmet kíván szentelni „az egyre nagyobb számú és elterjedtebb digitális összehasonlító eszközök a fogyasztói döntéshozatalban betöltött szerepe megismerésének”. Az összehasonlító eszközök használata segítheti a fogyasztók tájékozottabb döntéshozatalát, az átláthatóságot, így a piaci versenyt is. Lényeges azonban, hogy használatuk során a fogyasztó megfelelő tájékoztatáshoz jusson. A GVH az elemzésben azon szektorokra összpontosít, amelyekben a fogyasztóknak magas keresési költségeik lehetnek, az eszközöket a fogyasztók széles köre veszi igénybe, a piacon kevés ilyen eszköz verseng, vagy ahol az összehasonlító szolgáltatásokat intenzív kommunikáció kíséri. A GVH úgy tervezi, hogy a piackutatás részeként elsősorban a kiskereskedelem, a szállásfoglalás és az utazási szolgáltatások, valamint a pénzügyi és a biztosítási szolgáltatások területén elérhető weboldalakat és az azokhoz köthető applikációkat vizsgálja.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.