Q2: hasít az LG

LG ElectronicsAz LG Electronics Inc. (LG) bejelentette 2023 második negyedévének eredményeit. Szépek a számok.

Az LG idén történetének legmagasabb második negyedéves konszolidált bevételét könyvelte el, a húszezer milliárd koreai von (tízezer won~7,79 dollár) forgalom mellett pedig 741,9 milliárd won üzemi nyereséggel zárt. A nyereségesség szintén erősen alakult, és bár az üzemi eredmény 6,3 százalékkal alulmúlta a tavaly második negyedévi eredményt, ez elsősorban egy egyszeri tételnek számító céltartalék-képzés miatt történt a második negyedévben. A vállalat a nyereségesség további javítását tervezi, amit a hatékonyság növelésével, valamint azzal szándékozik elérni, hogy a kereslet jobb előrejelzésével és a gyártási versenyképesség javításával még inkább elébe megy a piaci igényeknek.

A háztartási gépeket gyártó leányvállalat a második negyedévben 7,99 billió won bevételt és 600,1 milliárd won működési eredményt ért el. A szigorodó piaci körülmények ellenére az üzletág erős nyereségességet ért el a nagy keresletű termékek, például a légkondicionálók és az energiatakarékos hőszivattyúval működő termékek megnövekedett eladásának köszönhetően. A működési nyereség negyven százalékkal nőtt az előző évhez képest. A vállalat kihasználja innovációit, köztük a hőszivattyúkat és az ESS-eket, mivel a zöld technológiák iránti kereslet világszerte növekszik. Ugyanakkor a vállalat a villamosítási trendben látja a jövőbeni növekedés lehetőségét a HVAC-üzletágban. A harmadik negyedévben a vállalat új LG ThinQ UP 2.0 háztartási készülékeket vezet be, amelyek hiper-személyre szabhatóságot, előfizetéseket és szolgáltatásokat tartalmaznak. Bizonyos tömeges készülékcsaládok is bővülnek a piaci változásokra reagálva.

A szórakoztatóelektronikai eszközöket gyártó leányvállalat a második negyedévben 3,15 billió won bevételt és 123,6 milliárd von működési nyereséget ért el. Mivel a szórakoztatóelektronikai iparban világszerte továbbra is kihívást jelentő üzleti feltételek uralkodnak, a vállalat továbbra is a működési hatékonyság javítására és a nyereségesség növelésére összpontosított az LG webOS smart TV platformján alapuló tartalom- és szolgáltatási üzletágak bővítésével. A vállalat a tartalom, a szolgáltatások és a reklámok differenciált termékekben történő bővítésével kívánja televíziós üzleti portfólióját „média- és szórakoztató szolgáltatóvá” alakítani. Az üzletág emellett meg kívánja szilárdítani az LG vezető szerepét az ultra-nagyképernyős televíziók piacán a 97 hüvelykes LG SIGNATURE OLED M, a világ első „vezeték nélküli” fogyasztói televíziójának Zero Connect technológiával történő bevezetésével. A prémium tévépiacot a vállalat népszerű új Lifestyle képernyőinek bővülő értékesítése is hajtja.

A járműalkatrész-gyártó leányvállalatnak második negyedéves bevétele 2,66 billió won volt, ami a vállalat történetének legmagasabb második negyedéves bevétele. A működési nyereség azonban 89,8 milliárd won volt, az egyszeri kiadások, például az egyszeri céltartalékok nélkül, ezzel az üzleti teljesítményt tekintve a legmagasabb második negyedévi működési nyereséget érte el. Miután azonban a vállalat működési eredményhányadába beleszámították a General Motors Chevy Bolt EV visszahívásával kapcsolatos 151 milliárd won egyszeri céltartalékot, 61,2 milliárd von működési veszteséget eredményezett. Ez a céltartalék a visszahívási időszak alatt megnövekedett anyagköltségeket tükrözi. Az üzletág folytatja növekedési lendületét, a magas hozzáadott értékű és nagy teljesítményű üzletág bővítésére összpontosítva. A vállalat rendelésállománya az év végére várhatóan eléri a száztrillió won-t, ami a nyereséges növekedést eredményező szekvenciális értékesítési konverziót eredményez. A nyereségesség szempontjából különösen pozitív, hogy a vállalat az értékesítés bővítéséből származó méretgazdaságossági előnyöket tapasztal. Mivel a jövőben az elektromos járművek iránti kereslet folyamatos növekedése várható, a vállalat aktívan keresni fogja az új lehetőségeket a jövőbeli mobilitási területeken, mint például az autonóm vezetés, a szoftvermegoldások és a tartalom, miközben stabil nyereségességet biztosít a nagy hozzáadott értékű és nagy teljesítményű termékek részarányának bővítésével, amelyeket világszerte a kulcsfontosságú autóipari ügyfeleknek szállít.

Az üzleti szolgáltatásokat nyújtó leányvállalat a második negyedévben 1,33 billió won bevételt ért el, 2,6 milliárd von működési nyereség mellett. Mind a bevétel, mind a működési eredmény kissé csökkent az előző év azonos időszakához képest az it-termékek iránti kereslet tartósan lanyhuló tendenciája miatt. A harmadik negyedévtől kezdve az it-termékek iránti kereslet várhatóan fokozatos fellendülést mutat az első félévhez képest. Ennek közepette az LG a játékfunkciókkal és OLED kijelzőkkel felszerelt monitorok és laptopok értékesítésének aktív bővítését tervezi. A kereskedelmi kijelző üzletágban a vállalat további növekedési lehetőségeket keres a különböző vertikális piacokra – a vendéglátástól és az egészségügytől az oktatáson át a kiskereskedelemig és a vállalati szektorig – szabott megoldásokkal.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

DSV: gyengécske félév

szo júl 29 , 2023
A Dán DSV A/S globális szállítási és logisztikai vállalat beszámolt az első félévi eredményeiről. A társaság erős cashflow-ról, de az elmúlt év hasonló időszakához viszonyítva csökkenő bruttó profitról és az adózás előtti eredményről számolt be. 2023 első felében a szállítási és logisztikai szolgáltatások iránti keresletet a makrogazdasági tényezők befolyásolták. Ezzel […]
Dán korona

És még ez is...