Ötből három internetező nem ússza meg a találkozást

Az elmúlt egy évben, világszerte öt internethasználóból három már találkozott technikai támogatásnak álcázott kibertámadással, közülük legalább egynek pedig a pénze is bánta ezt – derül ki egy friss, 16 országra kiterjedő kutatásából. A vizsgálat szerint az ilyen adatlopási esetekben a támadó szakértőnek adja ki magát, aki vagy telefonon, hamis személyazonosság mögé rejtőzve, vagy az általa generált hamis, vírusfertőzésről szóló riportokra hivatkozva emailen, pop-up üzenetekben vagy akár hamis weboldalakon keresztül kéri a felhasználó közreműködését és telepíti az adathalász szoftvereket a gépre. A kutatás feltárta, hogy a fiatalok – az Y és Z generáció – különösen ki van téve ezeknek a támadásoknak. A 18 és 34 év közöttiek fele vette fel a kapcsolatot a csalókkal, miután hamis üzenetekkel megkeresték őket. A kutatás szerint csak a Microsofthoz havonta 11 ezer technikai támogatásnak álcázott támadásról szóló bejelentés érkezik, amiből a kutatók azt a következtetést vonták le, hogy a tech scam világjelenséggé vált, ami minden online felhasználót érint.