Nemzetközivé válik a hazai online álláspiac

 

Nemzetközi szinten a közösségi média is kezd meghatározó szereplővé válni az álláspiacon, jelenleg Magyarországon 300 000 LinkedIn felhasználó van, de a komolyabb lehetőségek még hiányoznak — derül ki az eNET online álláspiaci kutatásából. A csatorna legnagyobb erősségét, a profil központú, értékeléseken és ismertségeken alapuló hálózati felépítést várhatóan a hazai álláskereső és aggregátor oldalak is beépítik a rendszerükbe. A változó internetezési szokásokat jelzi a mobilizáció is, amelynek részeként egyre több a lokális mobiltelefonos keresés. A nemzetközi trendeket követve itthon is elterjedőben vannak az ATS (Applicant Tracking System) és TMS (Talent Management System) megoldások, amelyek segítségével a kiválasztási folyamatok több ponton is automatizálhatóak és alkalmassá válnak skálázott tehetségmenedzsment rendszer kialakítására. Vállalati részről az employer branding kerül előtérbe, amely segítségével egy állásportál is választ adhat olyan kérdésekre, hogy milyen pluszt tud adni egy munkáltató a dolgozóinak, miért érdemes jelentkezni egy pozícióra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.