Németország UBER-barát lesz

7

car2goNémetországban törvényt hoznak a közösségi autómegosztó szolgáltatások támogatásáról, a szövetségi kormány tervezete alapján a szolgáltatók kiváltságokat kaphatnak – írta a Handelsblatt című üzleti lap. A városi közösségi autómegosztó szolgáltatások felhasználóinak száma egyre gyorsuló ütemben emelkedik Németországban, a piacon tevékenykedő cégek érdekképviseletének (Carsharing Verband) adatai szerint tavaly már 1,26 millióan voltak, ami 25 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A négy vezető szolgáltató – Car2Go, DrieNow, Flinkster, Cambio – tavaly nagyjából 12 ezer autót üzemeltetett, valamennyi szolgáltatót együttvéve pedig 15 400 autómegosztós kocsi futott a német utakon. Ez a szám 2020-ig évente rendre 11 és 19 százalék közötti mértékben emelkedhet.

A tartományi kormányoknak és gazdasági érdekképviseleteknek véleményezésre szerdán megküldött tervezet szerint az autómegosztók kiváltságokat kaphatnának, elsősorban ingyenes vagy csökkentett díjazású parkolási lehetőséget. Ugyanakkor feltételekhez kötnék a szolgáltatást, a javaslat alapján egyebek között elő kell írni, hogy árkedvezmény jár a tömegközlekedési bérlettel rendelkező felhasználóknak, a hagyományos meghajtású autók esetében pedig meg kell szabni, hogy 2018-ra 95 grammra kell csökkenteni a kilométerenkénti átlagos szén-dioxid-kibocsátást. A tervek szerint a törvény 2017 júliusában lép életbe.

7 thoughts on “Németország UBER-barát lesz

  1. Az előző hozzászólásom valahogy eltűnt, nekifutok újra. Finomítok rajta, hátha túl durvának ítélte valaki, mert számomra a kérdésemre adott válasz a lényeg amit kíváncsian várok.

    Tehát kedves cikkíró áruld el nekem, honnan jött a fejedbe a gondolat, hogy ezt a hírt párosítsd és egybemosd az uberrel? Ráadásul igy, a cikk címében nagybetűkkel, utána pedig egy szó sem esik az uberől, sem a cikkedben, sem abban a szabályozásban amiről a cikket írod.
    Tehát hogy jött ide az uber?

  2. Kedves cikkíró áruld el nekem, honnan jött a fejedbe a gondolat, hogy ezt a hírt párosítsd és egybemosd az uberrel? Ráadásul igy, a cikk címében nagybetűkkel, utána pedig egy szó sem esik az uberől, sem a cikkedben, sem az abban a szabályozásban amiről a cikket írod.
    Tehát hogy jött ide az uber?
    Magyarországon csak a kétdiplomások értik mi az uber és a közösségi autómegosztás között a különbség, az egydiplomások még mindig nem?

    1. Tessék szíves lenni elmagyarázni, mert hajlott korunk ellenére örömmel tanulunk annak ellenére, hogy két diplománk van!

      1. Nagyon szívesen, bár a magyarázkodás itt most nem az én dolgom lenne.
        A közösségi autómegosztás az mikor a közösség tagjai közösen használnak egy autót a fenntartási költséget egymással megosztva.
        Most hogy én ezt tiszteségesen megválaszoltam nekem is jár a régóta áhított válasz.
        Tehát, mi köze ennek az uberhez?

        1. Köszönöm a válaszát, nem érzem kimerítőnek. Egyrészt -és ezt most nem kötekedésből írom- nem kell itt senkinek sem magyarázkodnia, pláne nem a kedves olvasónak. Nem is ezt vártuk, hanem magyarázatot – ugye ez a két szó még ha hasonlít is egymásra közel sem ugyanazt jelenti. Egyébként abban igaza van, az Ön definíciója szerint az UBER-nek semmi köze a cikkhez. Más kérdés, hogy jobb híján az UBER-t is sokan nevezik a közösségi alapon szerveződő, úgynevezett sharing economy iskolapéldájának. Még ha igazán nem is az…
          Barátsággal:
          -szerk-

          1. Az ubert azért nevezik – jobb híján? jobb híján 2+2 az 3?? – sokan közösségi megosztásnak mert alaposan félre vannak tájékoztatva, amiben nagy részük van a megfizetett vagy tévesen értelmező újságíróknak.

            A téves értelmezésnek és a csúsztatásnak kiváló példája ez a cikk, a cikk szövegében már egyszer sem hangzik el az uber. Nem is hangozhat, hisz a szabályozásnak abszolút semmi köze az uberhez, sőt ő ennek az egyik nagy ellenfele – bár nagyon szeretne ebben a szerepben tetszelegni a világ elött.

            Ennek ellenére a cikk címe: Németország Uber-barát lesz

            Nem voltam rest és beleolvastam a minuszos.hu saját maga által felállított hozzáállási és szabályozási irányvonalba, ez a moderálunk aloldalon olvasható el.

            Csak egy mondat innen: "Reklámok, hirdetések és szervezett kampányok, politikai propagandaakciók számára nem biztosítunk teret."
            Elképzelhető, hogy rosszul értelmezem én ezt a mondatot?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Most aztán semmi cicó: frissítened kell az iPhone-odat

hét aug 29 , 2016
Egy izraeli fejlesztésű kémprogrammal, egy biztonsági rést kihasználva, megpróbálták feltörni egy arab emberi jogi aktivista telefonját. Az Apple telefongyártó társaság a biztonsági rés megszüntetése után mobiltelefonjaik operációs rendszerének frissítésére kéri ügyfeleit. A kémprogramot az izraeli hadsereg elit – 8200-as – hírszerző egységétől leszerelt veteránok alkották meg a Tel-Aviv mellett, Hercliai […]
iPhone