MNB: erősen ajánlott, hogy ilyenek legyenek a biztosítás oldalak

mnbMár hatályos a jegybank biztosítási elektronikus felületekre vonatkozó ajánlása, amelynek az alkalmazását szeptember elsejétől várja el a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a biztosítási piac szereplőitől – mondta Nagy Koppány, az MNB igazgatója. Az MNB azt szeretné az ajánlásokkal elérni, hogy az ügyfelek a valós igényeikhez igazodó biztosítási szerződéseket kössenek. A jegybank arra is törekszik, hogy a fogyasztók a biztosítási szolgáltatások árán túl a biztosítások tartalmát is össze tudják hasonlítani, az online biztosítási alkuszok a szolgáltatások különbségeire is rávilágítsanak azok árain túl — írja az MTI.

Alapvető, hogy az online felületeken a korrektség, az átláthatóság, a tisztességesség, az alapos, érthető kommunikáció, az egyszerű nyelvezet elvei érvényesüljenek – fogalmaz a jegybank. Az igazgató elmondta: az ajánlások kiadását indokolta, hogy a leendő ügyfelek 56 százaléka már az interneten hasonlítja össze az ajánlatokat, és 39 százalékuk vásárol terméket az internet segítségével. A biztosítási területen belül az első öt online alkusz közvetíti a kgfb-szerződések 54 százalékát, s a biztosítások értékesítésének 32 százaléka köthető ezekhez az alkuszokhoz – mondta Nagy.

Az ajánlások azért is szükségesek voltak, mert nehezen voltak elérhetőek a honlapokat üzemeltetőkről szóló információk, nem volt teljes körű a tájékoztatás, és sokszor találkoztak félrevezető, pontatlan, vagy nem naprakész elektronikus felülettel – mutatott rá Nagy.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.