A kkv-k nem bíznak a webes megjelenésben

webA hazai kisvállalkozások nagyon kevés figyelmet fordítanak a webes megjelenésre – derül ki a Magyar Telekom felméréséből. A kisvállalkozások mindössze 26 százaléka működtet saját internetes honlapot Magyarországon, és 15 százalékuk tervezi, hogy indít webes felületet. A céges honlapok alacsony elterjedtsége annak ellenére jellemző – állapítja meg a kutatás -, hogy a kkv-k az online eszközök és felületek használatában viszonylag tájékozottnak számítanak: 79 százalékuk nyilatkozott például úgy, hogy legalább heti rendszerességgel internetbanki felületet használ, 68 százalékuk valamelyik közösségi oldalnak is felhasználója, és közel háromnegyedük okostelefonnal is rendelkezik. A kutatás eredményei alapján a saját kilátások megítélése sem áll az internetes honlapok fejlesztésének útjában, hiszen a megkérdezettek negyede tervezi azt, hogy bővíti vállalkozását, 69 százalék szinten tartaná, és mindössze négy százaléknyian nyilatkoztak úgy, hogy leépítést terveznek.

Figyelemre méltó viszont, hogy a felmérésben megkérdezett vállalkozások 56 százaléka ismerőstől, korábbi partnertől tájékozódik a potenciális új partnerekről, miközben az online keresőoldalakat csak 51 százalékuk használja a partner megismeréséhez. Az új ügyfelek pedig leginkább korábbi ügyfelek ajánlása alapján érkeznek a kkv-khoz – ezt a válaszadók hetven százaléka említette meg -, de sokat számít a személyes ismeretség is – 57 százalék -, miközben az internet csak az új ügyfélkapcsolatok alig negyedénél jut szerephez. A céges honlap hasznát illetően pedig egyáltalán nem homogén a kkv-k véleménye: 34 százalékuk látja úgy, hogy egy saját honlap valamennyire hasznos lenne a vállalkozás jövője szempontjából, 22 százalékuk viszont egyértelműen úgy véli, hogy nem lenne hasznos, és viszonylag magas, 12 százalékos a bizonytalanok aránya is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Egyelőre a GLS az élen, de látványosan erősödika a Foxpost

pén máj 27 , 2016
2015-ben több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online, melynek közel 30 százalékát személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei […]