Alapvető, hogy az online felületeken a korrektség, az átláthatóság, a tisztességesség, az alapos, érthető kommunikáció, az egyszerű nyelvezet elvei érvényesüljenek – fogalmaz a jegybank. Az igazgató elmondta: az ajánlások kiadását indokolta, hogy a leendő ügyfelek 56 százaléka már az interneten hasonlítja össze az ajánlatokat, és 39 százalékuk vásárol terméket az internet segítségével. A biztosítási területen belül az első öt online alkusz közvetíti a kgfb-szerződések 54 százalékát, s a biztosítások értékesítésének 32 százaléka köthető ezekhez az alkuszokhoz – mondta Nagy.
Az ajánlások azért is szükségesek voltak, mert nehezen voltak elérhetőek a honlapokat üzemeltetőkről szóló információk, nem volt teljes körű a tájékoztatás, és sokszor találkoztak félrevezető, pontatlan, vagy nem naprakész elektronikus felülettel – mutatott rá Nagy.