Javulhat a magyar logisztikai szektor helyzete: a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) a terület szereplőivel együttműködve változtatna a terület szabályozásán.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint előre mozdulhat a magyar logisztikai szektor helyzete, és jelentős többletbevételt generálhat minden érintettnek, hogy a GFM a terület szereplőivel együttműködve számos intézkedést hozna, és változtatna a szabályozason. A MLSZKSZ szerint a kormány logisztikai szektort érintő tervezett intézkedései évtizedes problémákra nyújthatnak megoldást.
A szövetség a közleményében kiemelte, a tervezett intézkedések megteremtik a feltételeit annak, hogy korszerű és biztonságos szálláslehetőséggel kibővített parkolók jöhessenek létre az ország számos pontján, továbbá felülvizsgálják a kulcsfontosságú közúti és vasúti határátkelők áteresztőképességét befolyásoló határforgalmi gyakorlatokat, és szigorúbb ellenőrzési rendszert vezetnek be az engedély nélkül fuvarozó külföldiekkel szemben. A tervek szerint bevezetik a minimális szolgáltatási díjat és az e-fuvarlevelet, valamint maximálják a fuvarozásba bevonható alvállalkozók számát, illetve a fuvarozók egymás közötti elszámolásának fizetési határidejét.
A minőségi szolgáltatások – például őrzött parkolók és szálláshelyek építése – és hatékonyabb útdíj-, illetve engedélyellenőrzés, gyorsabb határkeresztezés esetén akár több milliárd forintos plusz bevételhez juthatnának a magyar vállalkozások és a költségvetés. Magyarországon a logisztikai szektor a GDP több mint öt százalékát adja, ami akár duplája is lehetne, ha Magyarország jobban kihasználná geopolitikai adottságait. Jelenleg csak közúton évente több mint kétmillió nehéz tehergépjármű halad át az országon, és több millió tonna tranzitárut kezelnek vasúton, közúton és vízen – hívták fel a figyelmet a közleményben. Ágazati becslés szerint a magyarországi fuvarok negyven százalékát az EU-n kívüli, harmadik országbeli – török, albán, szerb – fuvarosok viszik el a magyar fuvarozók elől, jelentős részét engedély nélkül. Az eddigi ellenőrzési rendszer nem tudott hatékonyan fellépni az engedélyekkel trükköző, vagy az útdíjat nem fizető kamionosokkal szemben.