A Huawei Technologies Co. kínai távközlési berendezés gyártó és szolgáltató konszern tavalyi adózott eredménye jelentősen, 144,5 százalékkal 87 milliárd jüanra (1 jüan 50,85 forint) nőtt az egy évvel korábbi 35,6 milliárd jüanról.
A vállalat közleménye szerint a növekedés elsősorban a bevételek emelkedésének, a jobb termékportfóliónak, a magasabb színvonalú működésnek és egyes üzletágak értékesítéséből származó nyereségeknek tulajdonítható. A cég értékesítése árbevétele 9,6 százalékkal, 704,2 milliárd jüanra emelkedett a 2022. évi 642,3 milliárd jüanról. Ken Hu, a Huawei megbízott elnöke elmondta, hogy a vállalat teljesítménye megfelelt az előrejelzésnek; a Huawei távközlési infrastruktúra üzletága stabil maradt, a fogyasztói üzletág pedig szintén megfelelt a várakozásoknak.
A Huawei távközlési berendezésekből származó bevétele tavaly 2,3 százalékkal, 362 milliárd jüanra növekedett, a fogyasztói üzletágban pedig 17,3 százalékos növekedéssel 251,5 milliárd jüant könyveltek el az előző év azonos időszakához képest. A felhőszolgáltatásokból származó bevétel bővülése lassult, a 2022-es év harminc százalékos növekedéséhez képest, tavaly 21,9 százalékkal emelkedett és 55,3 milliárd jüant hozott.
Kiemelkedő üzletág volt tavaly az intelligens autóipari megoldások szegmense, amely az előző évhez képest 128,1 százalékos növekedést eredményezett és 4,7 milliárd jüant termelt. 2023 végére több mint hárommillió intelligens autóipari alkatrészkészletet szállítottak autóipari partnereiknek. Az éves jelentés szerint a kutatásra és fejlesztésre 164,7 milliárd jüant fordított, ami teljes bevételének 23,4 százalékát tette ki. Az elmúlt évtizedben összesen 1,11 ezermilliárd jüant fordítottak kutatás-fejlesztésbe.