Itt a tavasz, dagad a kebel… Öt baráti tanács

szerverDave Haynie CommodoreA nap első sugarai szinte hívogatják a rendszergazdákat, hogy előbújjanak sötét szerverszobáikból. Sajnos a hirtelenkedés, a felelőtlenül előkapott futócipő, a meggondolatlan bikini-body formálás megbosszulhatja magát. Azért, hogy egy nehezen gyógyuló sérülés vagy megbetegedés ne szegje a tavaszi napsütéstől megmámorosodó informatikusok kedvét a kültéri sportolás során, érdemes megfogadniuk néhány jó tanácsot.

1. Mindig melegítsünk be
Mindegy, hogy egy rövid kocogást, vagy egy intenzívebb kültéri edzést terveztünk, soha ne vágjunk bele bemelegítés nélkül. Fontos összehangolni az agyunkat és testünket, felkészíteni azokat a mozgásra, és ehhez bizony arra van szükség, hogy izmainkat átmozgassuk, bemelegítsük. Ha ezt elhanyagoljuk, akkor a sérülések esélye is megnövekszik.

2. Nem mindegy mit veszünk fel
Természetesen fontos, hogy olyan ruhát és cipőt válasszunk, ami kényelmes és biztonságos mozgást tesz lehetővé, de érdemes odafigyelni a réteges öltözködésre is. Attól, hogy kisütött a nap, még nem érdemes elpakolni az aláöltözőket, és egy szeles napon a sapkánkat is vegyük fel, hiszen izzadt hajjal sokkal könnyebben megfázhatunk.

3. Ügyeljünk a folyadékpótlásra
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mozgás során milyen fontos ügyelni arra, hogy pótoljuk az elvesztett folyadékmennyiséget. Ez nem mindig könnyű, hiszen van, hogy annyira belemerülünk az edzésbe, hogy észre sem vesszük, amikor megszomjazunk. Próbáljunk meg tudatosan figyelni edzés során is a folyadék pótlására, a legjobb, ha 15 percenként iszunk néhány nagy korty vizet. A napsütés fokozhatja az izzadást, így semmiképp se hagyjuk otthon kedvenc kulacsunkat vagy shakerünket, amikor végre nekiduráljuk magunkat és nekiindulunk az ismeretlennek, a szabadba. A kiszáradás ellen úgy tervezzük az útvonalat, hogy több ivó is utunkba essen! (Lásd a lenti keretest!)

4. Ne menjünk haza nyújtás nélkül
Az edzés végi nyújtás pontosan ugyanolyan fontos, mint előtte a bemelegítés. Ha elfáradtunk, akkor se vonjuk meg magunktól ezt a néhány perces mozdulatsort, amely során az összehúzódott izmokat ellazíthatjuk. Arra azonban figyeljünk, hogy sérült izmainkat hagyjuk ki a nyújtás folyamatából.

5. Turbózzuk fel az immunrendszerünket
A rendszeres mozgás mellett a vitaminpótlás elengedhetetlen ahhoz, hogy elkerüljük a tavaszi megfázást. Ráadásul az edzés is jobban megy, ha kirobbanó formában vagyunk. A legjobb, hogy olyan vitamint választunk, amely C- és D-vitamint is tartalmaz, így gyorsan és egyszerűen támogathatjuk velük a szervezetünket. „A mozgás során elengedhetetlenek az étrend-kiegészítők fogyasztása. Érdemes olyat választani, ami minél több hatóanyagot tartalmaz és megnöveli a fizikai és szellemi teljesítményünket is” – tette hozzá Katus Attila, edző, életmód-tanácsadó és táplálkozási szakértő.

Jó hír a kevésbé sportosaknak
Március közepétől érkezik a boltokba a Dreher Bitter Lager, amely a Dreher Sörgyárak által főzött sörök között az eddigi legkeserűbb sör. Ennek ellenére a felhasznált háromféle komlónak köszönhetően a karakteres jellemzők ellenére is kiegyensúlyozott ízvilágot nyújt fogyasztóknak. Nemzetközi és hazai szinten is egyre szívesebben kísérleteznek a keserű ízekkel progresszívebb sörkészítők, leginkább a felsőerjesztésű IPA és Barleywine stílusok területén. A Dreher Bitter Lager 50-es IBU értékével most tovább formálhatja a karakteresebb sörökről kialakult fogyasztói véleményeket.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Jövőre Szegeden rendezik a nemzetközi informatikai diákolimpiát

pén márc 18 , 2022
Jövőre Szegeden rendezik a nemzetközi informatikai diákolimpiát (International Olympiad in Informatics, IOI), a rendezvényre négyszáz középiskolás diákot és felkészítő tanárait várják. Az IOI három évtizedes múltra visszatekintő verseny, száz ország középiskolás diákjai mérkőznek meg egy programozási versenyen. A versenyt a Digitális Jólét Nonprofit Kft., a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság és […]
Neumann János (John von Neumann)

Friss, ropogós