A Budapesti Békéltető Testület összegyűjtötte azokat a tipikus panaszokat, amelyeket az elektronikus hírközlési szolgáltatásokkal kapcsolatban hoztak elé a fogyasztók, a tapasztaltak alapján készült ajánlást csütörtökön mutatta be a sajtónak a testület. Kóródy Dávid, a testület hivatalvezetője arra hívta fel a figyelmet az ajánlást ismertető sajtótájékoztatón, hogy a szolgáltatók, amikor kiadják a velük folytatott beszélgetés hangfelvételét, akkor ahhoz kísérő levelet fűznek. Ebben szerepel az, hogy a felvétel harmadik személy részére történő átadása sérti a személyiségi jogokat és ezért büntetendő. Így az ügyfelek vonakodnak a hangfelvételt átadni a Békéltető Testületnek – tette hozzá a hivatalvezető.
Az ajánlás egy másik pontja pedig azt a tipikus problémát említi, amikor a szerződés tartalma nem azonos a szóbeli tájékoztatásban elhangzottal. A testület ebben az esetben azt javasolja a fogyasztóknak, hogy az eltérést vezettessék rá a szerződésre. Gyakori, hogy a szolgáltatók telefonon keresik meg az ügyfelüket, új csomagot ajánlva nekik. A testület azt javasolja, hogy az ügyfél ne fogadja el azonnal az ajánlatot, hanem mérje fel: szüksége van-e arra, illetve más szolgáltató nem adja-e olcsóbban ugyanazt. Az elhamarkodott döntés ugyanis – többnyire – két évig tartó fizetési kötelezettséggel jár.
A mobil internetes szolgáltatásra pedig így szól az ajánlás: csak olyan szolgáltatóval szerződjön a fogyasztó, amely öt nap elállási jogot ad. Amennyiben akadozik a mobil internet, akkor a vásárló azt azonnal jelentse a szolgáltatónak. A kivizsgálásra előírt 48 órás, illetve a kijavításra szolgáló 72 órás határidő ugyanis a bejelentéstől indul, és ha eredménytelenül telik el, akkor kötbért kell fizetnie a szolgáltatónak — számolt be az MTI.