Egyre többen, és többet vásárlunk online

Az e-kereskedelemmel foglalkozó Allegro Group és a Medián közös felmérése szerint a hazai internethasználók hét százaléka vásárol rendszeresen a világhálón keresztül, míg további 29 százalékuk alkalmanként. Összesen így a netezők 36 százaléka él az online vásárlás lehetőségével, ami négy százalékpontos növekedést jelent 2011-hez képest (azaz korábban a netezők 32 százalék vásárolt online). A 2011-ben indult Grando.hu online plázába naponta mintegy 60-100 ezren látogatnak el. Az online pláza átmenő forgalma az év első nyolc hónapjában megközelítette a kétmilliárd forintot, amely 30 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az elmúlt 12 hónapban interneten vásárlók átlagosan 4,6 alkalommal vásároltak online, ami néhány tizedponttal alacsonyabb a korábbi évek átlagánál. Ugyanezen időszak alatt mintegy kilenc százalék körüli tranzakciószám növekedés volt tapasztalható az e-kereskedelemben. Mindez pedig azt valószínűsíti, hogy az emelkedés nagy részét az internetezést elkezdő újabb fogyasztók adják. A vásárlók túlnyomó többsége, 73 százaléka az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet a Medián kutatása szerint. Mindig is ez volt a leggyakrabban választott fizetési mód, és aránya az elmúlt három év során alig változott.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

CDSYS: az adat már csak olyan, hogy szivárog

csü okt 3 , 2013
A napokban lezajlott ITBN konferencián tartott kerekasztal beszélgetést négy ügyfelének képviselőjével a Compliance Data Systems Kft. (CDSYS), az adatszivárgás elleni védelem bevezetésének és használatának tapasztalatairól. Mint kiderült, több helyen előfordultak már biztonsági incidensek, amelyek szükségessé tették egy DLP megoldás bevezetését, de volt olyan vállalat, ahol a már meglévő jó biztonsági […]