HCL Technologies 2022: nőtt az árbevétel, csökkent a nyereség

HCL StarschemaA HCL Technologies Starschema Kft. árbevétele tavaly elérte a 7,7 milliárd forintot, a növekedés 55 százalék 2021-hez képest – közölte az informatikai társaság.

Az adatelemzés és adatvizualizáció belföldi piacvezetője a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére fokozta a növekedési ütemét, a korábbi években ugyanis 20-25 százalékos emelkedéssel zárt. Mindezt azzal magyarázták, hogy a HCL Technologies szolgáltatásai iránt a vártnál nagyobb volt a kereslet. A nehézségek miatt egyre több vállalat szeretné jobban hasznosítani az üzleti folyamatai során keletkező adatokat és a mesterséges intelligenciát, hogy javítsa a hatékonyságát és csökkentse a költségeit. A megrendelések majdnem hatvan százaléka az Egyesült Államokból érkezik, az ügyfelek jelentős része gyógyszeripari és pénzügyi társaság.

A társaság idén is jó eredményekre számít, mivel úgy látják, hogy a válság ellenére az ügyfelek sokat költenek adatvagyon-gazdálkodásra és adatelemzésre. Tapasztalataik szerint jelentős a kereslet a gyártási folyamatok automatizálása és a digitalizációs projektek iránt is. Az üzleti adatok feldolgozásában izgalmas fejleményként említették a mesterséges intelligencián alapuló chatbot, vagyis emberi beszédre képes szoftver alkalmazását, így ezen a területen is fejlesztenének.

A HCL Bermuda Limited leányvállalata, a HCL Technologies Starschema Kft. jogelődje, a Starschema Kft. 2006-ban jött létre, tavaly áprilisban az indiai HCL Technologies leányvállalata lett, majd év végén beolvadt az anyacégbe. Beszámolójuk alapján 2020-ban több mint 3,9 milliárd forint, 2021-ben majdnem 4,3 milliárd forint árbevételt értek el, túlnyomórészt külföldi megrendelésekből. A nyereségük közben 453 millió forintról 392,5 millió forintra csökkent.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Végre kinevezték Kalapátit kommunikációs vezetőnek

hét febr 13 , 2023
ShareTweetPinShareAz ABB Kft. Kalapáti Dórát nevezte ki marketing és kommunikációs vezető pozícióba. A szakember feladata, hogy tovább erősítse az ABB hazai arculatát, brandjét és megjelenítését. Kalapáti 2022. október óta megbízottként, 2023. január 16-tól pedig tényleges vezetői pozícióban látja el a marketing és kommunikációs vezetői feladatokat. Az ABB-hez 2018-ban csatlakozott marketing […]
Kalapáti Dóra ABB

És még ez is...