Hatvanmilliós bírság a UPC-nek

 

Tavaly novemberében a UPC Magyarország Kft. (UPC) levélben kereste meg előfizetőit, és érvényben lévő szerződéseik megszüntetését, illetve egy – a cég állítása szerint azzal mindenben megegyező tartalmú – új szerződés „ráutaló magatartással” történő megkötését kezdeményezte. A cég jogszerűtlen eljárása súlyosan sértette mintegy 800 ezer előfizető érdekét, amiért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 60 millió forintos bírságot szabott ki a szolgáltatóra. Az NMHH a levél kapcsán azonnal figyelmeztette az előfizetőket, hogy a ráutaló magatartással esetlegesen létrejövő szerződéseik kevesebb védelmet nyújtanak számukra, mint az írásban vagy szóban megkötöttek, ezért figyelmesen olvassák el a levelet és jelezzék a szolgáltatónál, ha ragaszkodnak meglévő szerződéseikhez. Ezzel egyidejűleg az NMHH hivatalból is eljárást indított, hogy megállapítsa, jogszerű volt-e a UPC szerződésmódosítási kísérlete. A vizsgálat szerint a szerződésmódosításokkal a UPC célja vélhetőleg az volt, hogy önmaga és ügyfelei között ráutaló magatartással megkötött szerződéseket hozzon létre, melyeket később egyoldalúan, az előfizetők kifejezett beleegyezése nélkül, számukra akár hátrányosan is módosíthat, amire az eredeti szerződések érvényben hagyásával nem lett volna módja.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

E-ügyintézés a kormányablakokban is

hét júl 8 , 2013
  A Magyar Közlönyben megjelent kormányablakokkal összefüggő kormányrendeletek módosítása eredményeképpen a jelenlegi papír alapú iratforgalmat jelentős mértékben fel fogja váltani az elektronikus irattovábbítás a kormányablakok megnyitását követően. Újdonság lesz az elektronikus kapcsolattartáson alapuló interaktív virtuális ügyfélszolgálat, ami egy minőségileg új szolgáltatás, ahol az ügyfél élvezheti a személyes kiszolgálás előnyeit anélkül, […]
Facebook

Friss, ropogós