E-ügyintézés a kormányablakokban is

 

A Magyar Közlönyben megjelent kormányablakokkal összefüggő kormányrendeletek módosítása eredményeképpen a jelenlegi papír alapú iratforgalmat jelentős mértékben fel fogja váltani az elektronikus irattovábbítás a kormányablakok megnyitását követően. Újdonság lesz az elektronikus kapcsolattartáson alapuló interaktív virtuális ügyfélszolgálat, ami egy minőségileg új szolgáltatás, ahol az ügyfél élvezheti a személyes kiszolgálás előnyeit anélkül, hogy fizikailag be kellene mennie a hivatalba — olvasható a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) közleményében. Ezen túl, ha az elektronikus csatornán lép kapcsolatba az ügyintézővel az ügyfél, akkor is teljes körű személyes kiszolgálást kap. A hagyományos ügyintézéshez hasonlóan időpontot lehet foglalni, de nem kell beutazni a hivatalba, hanem számítógépen kép/hang kapcsolattal lehet ügyet intézni, ha az ügyfél rendelkezik elektronikus azonosítással. Mindezzel az ügyek jelentős részének távoli intézése biztosítható. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy lassú az átállás az elektronikus ügyintézésre, mivel az ügyfelek változatlanul igényt tartanak a személyes ügyintézési szolgáltatásra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.