ITM: kiszűrjük a félrevezető online kereskedelmi gyakorlatot

A félrevezető online kereskedelmi gyakorlat kiszűrésére a szaktárca a társhatóságokkal közösen rendszeresen ellenőrzi a webáruházakat az erre a célra kidolgozott akcióterv alapján – közölte Keszthelyi Nikoletta, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára.

Hangsúlyozta, az idén a fogyasztóvédelem középpontjában az e-kereskedelemmel és a termékbiztonsággal kapcsolatos kérdések szerepelnek, ezért az interneten „csodát ígérő” terméket árusító, megtévesztő állításokat feltüntető webáruházak elleni eredményes fellépés érdekében az ITM a fogyasztóvédelmi hatóság mellett az akcióterv végrehajtásába bevonja a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt (NAV), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt (Nébih) és az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetet (OGYÉI) is. Az államtitkár elmondta, hogy az elmúlt időszakban alig több mint 1200 e-kereskedelmi vállalkozást vizsgáltak, jó részük félrevezető kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Példaként említette: próbavásárlás után az OGYÉI megállapította, hogy a gyógyhatást ígérő termékben nem volt megfelelő hatóanyag, az orvosi eszközök esetében a hazai forgalmazásra vonatkozó előírások nem teljesültek. Jellegzetes problémaként említette, hogy a „csodát ígérő” honlapok telefonszámon kívül más elérhetőséget jellemzően nem tüntetnek fel, a vállalkozásról nem adnak információt, a vásárlói elállási lehetőséget nem biztosítják. Jellemző ezekre a honlapokra, hogy először a fogyasztót egy problémával szembesítik, majd erre kínálnak megoldást, a megrendelést pedig azonnal el lehet küldeni.

Bognár Lajos országos főállatorvos elmondta, hogy az étrendkiegészítők ellenőrzését fontosnak tartják, mert élelmiszernek minősülnek. Legutóbb egy logisztikai cégnél foglaltak le több mint 60 ezer doboz étrendkiegészítőt, 668 millió forint értékben, többnyire fogyasztószereket, zsírégetőket, potencianövelő termékeket, vitaminokat, hajhullás elleni szereket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Roaming: tippek és trükkök

hét jún 25 , 2018
ShareTweetPinShareA Telenor összegyűjtötte a leggyakoribb, ügyfeleitől érkezett kérdéseket és a legfontosabb tudnivalókat a külföldön való telefonálásról és mobilinternetezésről. Roaming vagy nemzetközi hívás? A Telenor ügyfélszolgálatánál sokan érdeklődnek arról, hogy mi a különbség a roaming és a nemzetközi hívás között. A válasz egyszerű: roaming/barangolás az az eset, amikor valaki magyar telefonszámmal […]
roaming

És még ez is...