Az EP elfogadta az online értékesítés új áfaszabályait

Az Európai Parlament (EP) megszavazta az e-kereskedelemre vonatkozó új, általános forgalmi adó (áfa) végrehajtási szabályait, amelyek egyszerűsítik és erősítik az online termékértékesítés áfaszabályait.

A unión kívüli cégek jelenleg nem kötelesek áfát fizetni a 22 eurót meg nem haladó, Európai Unióba érkező küldeményiek után. A napi gyakorlatban ugyanakkor ennél nagyobb értékű küldemények esetén is meg tudják kerülni a szabályokat, azaz nem fizetik be az adót. Ezzel bevételkiesést okoznak a tagállamoknak és versenyhátrányba hozzák a hasonló tevékenységet végző uniós vállalkozásokat. Mindez jelenleg ötmilliárd eurós adóbevétel-kiesést okoz évente, ami 2020-ra hétmilliárd euróra nőhet. Az új szabályok egyebek mellett azt határozzák meg, hogy mely esetekben kell úgy tekinteni, hogy az online piacterek elősegítik az értékesítést, és mikor nem, attól függően, hogy ők határozzák-e meg az értékesítés feltételeit, illetve hogy milyen szerepet töltenek be a fizetésben, a megrendelésben és a szállításban. Arról is részletesen rendelkeznek, hogy milyen nyilvántartást kell vezetniük azoknak a platformoknak, amelyek elősegítik termékek vagy szolgáltatások értékesítését az uniós fogyasztóknak. Továbbá biztosítják azt is, hogy 2021-től készen álljon az online termékértékesítéssel foglalkozó vállalkozásokra vonatkozó, teljesen megújult áfarendszer.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Első nekifutásra húsz százalékot hasítana ki a magyar piacból a Xiaomi

szo nov 16 , 2019
ShareTweetPinShareAz első ötkamerás okostelefon premierjével debütál a Xiaomi magyarországi country menedzsere. A posztot idén ősztől betöltő Wagner Tibort a kínai márka itteni terveiről kérdezte a Digitrendi.hu. Az interjúból kiderül, hogy a Xiaomi három éve jött Európába, a cég közép-kelet-európai térségen belül Varsóban állította fel a régiós központját. Magyarországon első körben […]
Wagner Tibor Xiaomi

És még ez is...