GVH: 45 millió forintos bírságot kapott DIGI

GVHA DIGI a fogyasztókat megtévesztő kampánnyal vezette piacra mobiltelefon-szolgáltatását, többek között valótlanul ígért korlátlan mobilnetet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint.

A GVH december 21-én zárult versenyfelügyeleti eljárása megállapította: a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI) a mobil szolgáltatásait bevezető, 2019-ben indított “Tesztelj velünk”, illetve 2020-as “Próbáld ki” kampánya tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg. A vizsgálat szerint bár a cég promóciós – többek között óriásplakát és televíziós – hirdetései hangsúlyosan kiemelték a korlátlan mobilinternet lehetőségét, a szerződések ezzel szemben a szolgáltatás forgalmi korlátozásának, illetve lassításának lehetőségét tartalmazták. Szintén megtévesztő volt, hogy a kampányok egyes reklámjai azt sugallták: az új szolgáltatás bárki számára elérhető. A konstrukciót azonban valójában csak a lefedettségi területen lakó, már DIGI/INVITEL előfizetéssel rendelkező fogyasztók, vagyis egy szűkebb kör érhette el.

A távközlési cég kampányai jogsértő módon elhallgatták azt is a kezdeti időszakban, hogy a szolgáltatás keretén belül – megfelelő partneri megállapodások hiányában – még nem volt elérhető a külföldi használat (roaming) lehetősége. Ez ugyanis egy mobilszolgáltatás esetében lényeges jellemző, mely befolyásolhatja a fogyasztói döntést. A hatóság 45 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésekért. A versenyhatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette azt is, hogy a cég még a versenyfelügyeleti eljárást megelőzően, magától, szolgáltatásai bővítésével korrigálta a megtévesztéseket, elérhetővé tette a roamingot, illetve eltörölte az adatforgalmi korlátozást – írták.

2 comments to “GVH: 45 millió forintos bírságot kapott DIGI”
  1. Bizonyos körök nem szeretnék hogy a” magyar emberek” olcsó nethez, percdíjakhoz jussanak.
    Lehetne a legközelebbi nemzeti konzultációban egy kérdés?????

  2. Most úgy látszik, hogy la akarja küldeni a padlóra a DIGI-t! Amikor bement az előfizető megkapta a szükséges tájékoztatást és a honlapon a felsorolt település nevek alapjàn dönthetett hogy használja a mobilnetet vagy megy máshoz! Nem fogták meg az embereket és erőszakkal vitték be hogy vegye fel a sim kártyát! Nem értem a problémát!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.