Tovább egyszerűsödik az ügyintézés a kormányablakoknál. Már digitális aláírás vagy ügyfélkapus regisztráció sem szükséges az ügyintézéshez.
Budapest Főváros Kormányhivatala azt közölte, hogy a legújabb, uniós támogatással megvalósított projekt fő fejlesztési területeinek egyike az aláírásminta alapú hitelesítési rendszer (amahit) bevezetése volt, ami lehetőséget biztosít a kormányhivatali ügyintézés során a biometrikus aláírásminta alkalmazására a kormányablakokban és egyes kormányhivatali ügyfélszolgálatokon. Az amahit-rendszerben használt aláírásmintán alapuló működés az aláírás képének alkalmazásán kívül annak ellenőrzését is jelenti.
A fejlesztés eredményeként idén november után 32 ügytípus intézhető az amahit-rendszerrel a kormányablakokban és meghatározott kormányhivatali ügyfélszolgálati pontokban – több mint háromezer ügyintézői munkaállomáshoz – kihelyezett aláírópadok segítségével. Az ügyfelek által csak közvetetten érzékelhető projekt eredménye, hogy megvalósult a VPN-konszolidáció, az egységes kormányhivatali hálózati architektúra kialakítása. Ez lehetővé teszi a hivatalok/állami szervek közötti adatkapcsolatok egyszerűbb, hatékonyabb létrehozását.
A projektet a Széchenyi 2020 program keretében Budapest Főváros Kormányhivatala által vezetett konzorcium az Európai Unió által nyújtott vissza nem térítendő támogatással, 6,468 milliárd forint keretösszegből valósította meg.. (Közel 6,5 milliárd forintot költöttünk el azért, mert számos polgártársunk képtelen elektronikus aláírást használni, vagy mert lusta beregisztrálnia magát az ügyfélkapra. Mi ez, ha nem pazarlás? A -szerk- megj.) |