Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős államtitkára szerint a digitális szakadék felszámolható, de legalábbis megállíthatók a negatív folyamatok a köznevelés rendszerében. Czunyiné Bertalan Judit kifejtette: a digitális szakadékot – amely az informatikai eszközök és tudás, valamint a rendelkezésre álló lehetőségek között van – „módszeresen, tudatosan” fel lehet számolni a köznevelés intézményrendszerében, vagy legalábbis meg lehet állítani azt a tendenciát a digitális kompetenciák területén, amelynek részeként az OECD-felmérések nem feltétlenül jó értékelést adnak a magyar iskolarendszernek és a diákoknak. Azt mondta: a felmérések eredményétől nem megijedni kell, hanem szembe kell nézni velük, a szakmával, a piaci szereplőkkel együtt kell megteremteni annak a lehetőségét, hogy közép- és hosszú távon stratégiai lépéseket tehessenek a digitális írástudás, a digitális műveltség vagy a digitális kompetenciák területén. (Először „módszeresen, tudatosan” lecsökkentik az általános iskolákban az informatika tantárgy óraszámát, mélyítve a digitális szakadékot, majd most „módszeresen, tudatosan” betemetnék, vagy legalábbis nem engednék tovább mélyülni azt. Hát így is lehet. A -szerk- megj.)
One thought on “Czunyiné: a digitális szakadék felszámolható”
Vélemény, hozzászólás?
És még ez is...
-
2015. augusztus 7.
Indul a Telenor Youth Forum
-
2019. május 10.
Büszkék lehetünk Boérra, Tóthra és Szigetire
-
2013. március 25.
Páratlan a román tudományos élet
-
2016. augusztus 16.
Budapestre érkezett a Singularity University
-
2017. október 31.
Cisco Hálózati Akadémia: húsz év, de nem szigorított
-
2014. október 21.
Oktatóközponttal erősít az IBM
tessék felírni a táblára az ároktemetés képletét! Ja, nincs kréta?? Nem baj, mert a félanalfabéták úgysem tudják elolvasni.