Egyre szigorúbb az Igazságügyi Minisztérium

Annyi a fogyasztókat megtévesztő vagy valamilyen formában megkárosító kereskedőknek.

Az Igazságügyi Minisztérium szakértői azt tapasztalták, hogy az elmúlt években kiszabott bírságok ellenére egyes cégek és forgalmazók újra és újra elkövették azokat a szabálytalanságokat, amelyekért korábban a hatóság már szankcionálta őket. A közlemény szerint a jogalkotói szándék egyértelmű: a decemberben szigorított fogyasztóvédelmi törvényt célja, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság eszközrendszerét megerősítsék, ezen keresztül védjék a magyar embereket. Éppen ezért idén márciustól jelentősen emelkedik a fogyasztóvédelmi bírságok összege: a bírság alsó határa a kisebb súlyú jogsértésnél a kisvállalkozások százezer forint, a százmillió forintot meghaladó éves nettó árbevételű, kkv-nek nem minősülő nagyvállalkozásoknál pedig egymillió forint lesz.

Az elektronikus kereskedelemmel összefüggő, ismételt jogsértésekre vonatkozó bírságminimum négyszázezer forintra, valamint kétmillió forintra emelkedik. A bírság felső határa súlyos jogsértés (például a fogyasztók széles körének testi épségét vagy egészségét sértő vagy veszélyeztető jogsértés) esetén kisvállalkozásoknál 6,5 millió forintig, nagyvállalkozásoknál pedig akár három milliárd forintig terjedhet. A megerősített rendszert arányosan és felelősséggel fogják használni – áll a szaktárca közleményben. A vállalkozások először figyelmeztetést kapnak, hogy a jogsértő magatartással hagyjanak föl. Azok a nagy láncok vagy nagy szolgáltatók, amelyek több százmilliárd forintos árbevétellel bírnak éves szinten és súlyos fogyasztóvédelmi szabálysértést követnek el, a hatóságtól most is jóval magasabb büntetést kaphatnak, de mindez arányos lesz az árbevételükkel.

Ezen felül a decemberben elfogadott törvényváltozások közül már január elsejétől hatályos előírás, hogy a békéltető testületi eljárásokban akkor is kötelező határozat hozható, ha az érintett cég nem tett úgynevezett alávetési nyilatkozatot, de a testület megalapozottnak tartja a fogyasztónak a kétszázezer forint összeget meg nem haladó igényét. A törvényjavaslat kibővíti a fogyasztóvédelmi hatóság jogköreit a légitársaságokkal szemben is, így lehetősége lesz például fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabni ezen cégekkel szemben. A hatóságok a mulasztó légitársaságokat egyedi ügyekben kártalanítás megfizetésére is kötelezhetik.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Hamis webáruházakra figyelmeztet a CCC

ked jan 16 , 2024
ShareTweetPinShareA CCC szerint eredeti webáruházának hamis utánzatai jelentek meg az elmúlt időszakban. Hamis oldalak mögött nincs valódi árukészlet, figyelmezteti a CCC Hungary leendő vásárlót: a megtévesztő oldalakon szereplő, piaci áron alul hirdetett termékek pedig nem jutnak el a vevőkhöz. A CCC kiemelt erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy megelőzze, hogy bárki […]
CCC cipő

És még ez is...