Ebben is első Magyarország: szabadtéri digitális raktár létesült Békéscsabán

Wienerberger szabadtéri digitális raktárA világon elsőként Békéscsabán építette ki legújabb raktár-irányítási megoldását a Wienerberger. A beruházással az összekészítés ideje a tető kiegészítők esetén ötven, a tetőcserepeknél huszonkét százalékkal csökkent.

A beruházás megújítja a vállalat raktárkezelési folyamatait, eredményeként már kültéren is digitálisan nyomon követhető az összes termék. Ez amellett, hogy papírmentes és időjárásálló, jelentősen felgyorsítja a kiszolgálási és a raktározási folyamatokat, valamint minimalizálja a hibalehetőséget és csökkenti a működési költségeket. A világ legnagyobb tégla- és Európa vezető kerámia tetőcserép gyártója a pilot projekt sikere után a többi országban is tervezi bevezetni a rendszert.

Az építőiparban ma is megbízhatóan működnek a régi módszerek, de a digitalizáció betörésével megváltoztak a vásárlói igények. A vevők egyre pontosabb információt szeretnének kapni az egyes termékekről és az elérhető készletek mennyiségéről. A Békéscsabán idén ősszel elindított új, komplex end-to-end raktár-irányítási rendszer, amely az SAP Warehouse Management modulját és a Wienerberger Digital Stockyard fejlesztését ötvözi, példaértékű lépés a cégcsoport digitális átalakulásában. Lehetővé teszi a gyártástól a vevők kiszolgálásáig terjedő teljes folyamat digitalizálását, a raklapazonosítástól kezdve a fuvarozók személyes bejelentkezésén át egészen a kiszállításig.

Kiemelten fontos a digitalizáció

Az első hónapban tapasztalt eredmények már most jelentős javulást mutatnak: a cserépkomissiózás 22 százalékkal gyorsabb lett, a nem kerámia kiegészítők összekészítése ötven százalékkal javult, a fordulóidő tíz százalékkal rövidült, míg a hibaszám jelentősen lecsökkent. Emellett az új emberek betanulási ideje két hónapról két hétre csökkent, a teljes hét hektár alapterületű raktáron található mintegy ezer cikk ciklikus készlet ellenőrzéséhez is kevesebb, mint két hét elegendő a korábbi több hónap helyett.

„A magyar menedzsment érdeme, hogy ez a fejlesztés megvalósult és az eddigi működés egyértelműen a projekt sikerességét igazolja. A központ más országaiban is érdeklődéssel figyelték a munkánkat és már többen jelezték, hogy szeretnék máshol is kiépíteni. Az ellátási lánc digitalizációjában ez egy fontos pillér volt, hogy az end-to-end folyamat teljesen átalakuljon. Büszke vagyok a csapatra, hogy a minőségi termékekhez minőségi digitális raktározási rendszer csatlakozott” – mondta Csömöri Gábor, a Wienerberger Magyarország országos raktározási vezetője.

„A projekt elsődleges célja, hogy a digitális megoldások bevezetésével növeljük a vevői elégedettséget, csökkentsük a vásárlói reklamációk számát és a visszáru mennyiségét. A rendszer által biztosított magas pontosság és átláthatóság elősegíti a készletek nyomon követhetőségét és kontrollját, amivel kiszolgálhatjuk a megváltozott vásárlói szokásokat. A fejlesztés egy gyorsabb, fenntarthatóbb, versenyképesebb ellátási lánc felé vezet minket” – mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger Magyarország marketing vezetője.

A projekt sikere után a vállalat úgy tervezi, hogy 2025-ig minden magyarországi telepére kiterjeszti a rendszert. A digitalizáció a cégcsoport számára kiemelten fontos, és ez a fejlesztés egy lényeges lépést jelent egy kiváló, hosszútávon versenyképes ellátási lánc felé — áll a társaság közleményében.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Légy tudatosan vásárló anyuka!

csü jan 11 , 2024
ShareTweetPinShareA tudatos vásárlás nagyon fontos napjainkban, hiszen – mint tudjuk – a bolygón rengeteg felesleges holmi halmozódott már fel. Ruhafélékből is sokkal többet gyártanak a cégek, mint amennyi valóban kellene, ám a divat miatt az emberek többsége nem törődik ezzel. Anyaként azzal teheted a legtöbbet a pazarlás ellen, hogy tudatosan […]
ruhafalva.hu

És még ez is...