A 2014-ben is elégedettek lehetnek a hazai e-kiskereskedők, a korábbi évekhez hasonlóan jelentősen tovább növekedett az online kiskereskedelmi piac, amely év végéig várhatóan eléri a 266 milliárd forintot és ezzel egy meredekebb növekedési pályára is lép — áll az eNet közleményében. 2013-ban ez a szám 217 milliárd forint volt, ami a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékának felelt meg. Az idei online kiskereskedelmi forgalom 49 milliárd forinttal nőtt, ami 22,5 százalékos növekedést jelentene az előző évhez képest. Az eNET megvizsgálta a 2001 és 2013 közötti időszakot a növekedés szempontjából, ami a véleményükszerint négy szakaszra bontható.
- 2001-2008: Egyenletes, mérsékelt növekedés volt a jellemző, az online kiskereskedelem forgalma 3,2 milliárd forintról egészen 61,6 milliárd forintra nőtt.
- 2009-2010: 2008 után a 2010-ig tartó időszakban a növekedési pálya megváltozott és a korábbiakhoz képest egy intenzívebb növekedés valósult meg. A forgalom valamivel több mint a duplájára emelkedett, ezzel 2010-ben elérte a 132 milliárd forintot.
- 2011-2012: Egy mérsékeltebb növekedési pályára állt vissza a piac, ami részben a magasabb bázisnak is köszönhető. Az internetes kiskereskedelmi forgalom egyre közelebb került a lélektani 200 milliárd forinthoz, de 23 milliárd forinttal elmaradt attól.
- 2013: A 2013-as évet akár az áttörés évének is nevezhetjük, hiszen először sikerült a magyarországi e-kiskereskedelemnek meghaladnia a 200 milliárd forintot és egyben első alkalommal emelkedett 3 százalék felé az online kiskereskedelem aránya a teljes kiskereskedelmi forgalomhoz képest. A 217 milliárd forintos eredmény mindenképpen pozitív annál is inkább, mivel a jövőre vonatkozóan egy újabb, a 2009-2010-es évekre jellemző, meredekebb növekedési pályát vetít előre.