Büntet az NMHH: ismét rendszerszintű hibákat találtak a Magyar Telekomnál

A Magyar Telekom a vizsgálatban szereplő minden második kötbérfizetési kötelezettségét jogsértő módon teljesítette az előfizetőivel szemben – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Az NMHH összesen 138 millió -a szolgáltatóra 136 millió, a vezető tisztségviselőjére pedig kétmillió- forintos bírságot szabott ki, és kötelezte a szolgáltatót, hogy fizesse meg a jogos összegű kötbéreket az érintetteknek. A távközlési cég kötbérezésre okot adó késéseinek átlagos hossza harmadával nőtt öt év alatt, kevesebb lett viszont a kötbérrel kapcsolatos jogsértést elszenvedő előfizető. Az NMHH a bírság kiszabásakor súlyosbító körülményként értékelte, hogy a szolgáltató évek óta számos alkalommal követett el hasonló jogsértést – ezeket a hatóság az elmúlt öt évben összesen több mint kétszázmillió forintnyi bírsággal szankcionálta -, a kevesebb kötbér kifizetésével vagy késedelmes teljesítésével pedig anyagi haszonra tett szert. A Magyar Telekom kötbérezésre okot adó késéseinek átlagos hossza közel öt nappal nőtt öt év alatt (a hatóság 2014-es eljárásában megállapított átlagos késéshez képest), és a kötbérkezelési eljárások több mint felében a távközlési társaság nem a jogszabályok szerint járt el. A döntés végleges, a jofsértő társaság nem nyújtott be fellebbezést.

Kisokos
– Akkor jár kötbér az előfizetőnek, ha az adott szolgáltatói eljárásra irányadó határidőt a szolgáltató túllépte, vagy hibakezelés esetén a kapcsolódó értesítési kötelezettségét késve vagy nem teljesítette. Ilyen szolgáltatói eljárások: a hírközlési előfizetői szerződések átírása, a szolgáltatás létesítése, áthelyezése, a szolgáltatás korlátozásának megszüntetése, valamint a hibakezelés.
– A kötbért nem kell külön igényelni, a szolgáltató köteles automatikusan kifizetni azt.
– A kötbér mértékét a jogszabályban meghatározott számítás szerint kell megállapítani. A kötbér összege függ a szolgáltató szerződésszegésétől, a késedelmes napok számától és az adott eljárásra vonatkozó díjtól, mint például a belépési, a visszakapcsolási, az átírási vagy az áthelyezési díj, illetve a havi előfizetési díj.
– A szolgáltató a kötbérfizetést a szerződésszegés megszűnésétől számított harminc napon belül köteles teljesíteni a számlán, illetve egyenlegen történő jóváírással vagy kifizetéssel, és erről az előfizetőt értesítenie is kell.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Pantone: Az év színe 2020-ban a Classic Blue

ked dec 24 , 2019
A Pantone szerint Classic Blue lesz a következő Év Színe — írja a Printscreen.hu Bár a 19-4052 kódra hallgató klasszikus kék valóban eléggé klasszikusnak mondható, de nem áll olyan messze a 2019-re megválasztott Living Coral színtől, akár az egymással való kölcsönhatásokat, harmóniát nézzük, akár pedig a köréjük költhető hőskölteményeket. Magát […]

Friss, ropogós