A hibák jelzését és a számlázást is segítik azok a mobilhálózaton kommunikáló okos mérőórák, amelyeket már 1500 fogyasztónál szereltek fel a Zalavíz Zrt. szolgáltatási területén – jelentette be a hálózati hátteret biztosító Telenor. A 161 településen mintegy 150 ezer ember ivóvízellátásáért és szennyvízkezeléséért felelős Zalavíz az eddigi 1500 fogyasztó mellé 2024-ig további tízezer mérőállást köt rá a Telenor hálózatán működő IoT (Internet of Things) rendszerre. Az eszközök egyebek mellett képesek a vízszivárgások azonnali észlelésére és a csőtörések előrejelzésére, amivel radikálisan csökkenthető a fogyasztók esetleges anyagi kára, továbbá nagyságrendekkel több ivóvíz lesz megmenthető egy meghibásodás esetén. Mindez a munkaerőhiány enyhítésében is segít: az új rendszerbe kötött vízórák leolvasását már nem kell személyesen végezni, hanem automatikusan, online rögzíti a vízszolgáltató rendszere. Ez a megoldás a vízmű díjszámlázási és ügyfélkezelési feladatainak ellátásában is jelentős segítséget nyújt.
És még ez is...
-
2012. szeptember 14.
A halott ember visszanéz: interaktív sírkövek Britanniában
-
2014. február 17.
Itt van Sólyomszem utóda, a NetIQ PlateSpin Recon 4
-
2014. augusztus 22.
Erősítik a németek a kormányzati informatikát
-
2020. december 29.
Csak február 8-ig könnyíti a Kormány a táppénzesek adminisztrációját
-
2015. január 14.
A Xerox üzleti intelligencia fejlesztése olyan okos, hogy csak na!
-
2016. május 4.
2016 a banki mobilfizetési megoldások éve lesz