BBT: a Magyar Telekom továbbra sem korrekt

telefonxA Budapesti Békéltető Testület (BBT) szerint a Magyar Telekom és egyes vállalkozások a Fővárosi Ítélőtábla egyértelmű ítélete ellenére továbbra is tisztességtelenül korlátozzák a fogyasztói jogokat a jótállási feltételekben – közölte a testület az MTI-vel. A testület eljáró tanácsai előtt lévő ügyekből kiderül, hogy a Telekom az általa forgalmazott mobiltelefonokat olyan jótállási feltételekkel árusítja, amelyek egy részéről már a Fővárosi Ítélőtábla is kimondta korábban: azok tisztességtelenek, ezért érvénytelenek. A Fővárosi Ítélőtábla 2012-ben meghozott jogerős ítéletében azt állapította meg: egy a Telekom által forgalmazott mobiltelefon jótállási jegyében tisztességtelen az a kikötés, amely szerint a szolgáltatót nem terheli jótállási kötelezettség, ha a hiba törés, sérülés következménye. Az ítélet indoklásában a másodfokú bíróság rámutatott: a jótállás időtartama alatt az eladónak kell bizonyítania azt, hogy a hiba az értékesítés után keletkezett. A Telekom a bíróság ítélete után vállalta ugyan a jótállási jegy helyesbítését, a BBT azonban számos ügyben azt tapasztalta, hogy a vállalkozás továbbra is a kifogásolt tartalmú jótállási jeggyel hozta forgalomba a mobiltelefonokat, és utasított el a jótállási igényeket.

A Magyar Telekom kommunikéje
A Magyar Telekom hangsúlyozza, hogy a Fővárosi Ítélőtábla korábbi ítéletét követően pontosította a jótállási jegyek szövegében a kifogásolt mondatot, amelyről a honlapján korábban tájékoztatást adott ki. A jótállási jegyek szövegébe bekerült a “nem rendeltetésszerű használatból eredő” kiegészítés, egyértelművé téve, hogy a jótállás a nem rendeltetésszerű használatból eredő törés, sérülés esetére nem terjed ki. Amennyiben valaki továbbra is találkozik olyan jótállási jeggyel, amelyben még nem a módosított szöveg szerepel, abban az esetben a vásárlás még a jótállási jegyek módosítása előtti időszakban történhetett.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Hogyan néz ki az internet rajzon? Így!

csü dec 26 , 2013
Ez is érdekesA fogyasztók tájékozatlanok az online szerződésekkel kapcsolatban A Budapesti Békéltető […]A megtévedt futárok esete Személyes adatokkal […]Magyar Telekom: mindent elkövetünk a kötbérfizetéssel járó esetek csökkentéséért A Magyar Telekom mindent […]Méltánytalan gyakorlaton változtat a Magyar Telekom Novembertől módosítja […]Többen kértek segítséget európai online fogyasztóvédelmi ügyekben Megduplázódott a Budapesti […]A […]