Közel másfélszeresére nőtt a táblagépek globális értékesítése az idei első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest – írja az International Data Corporation (IDC ) számítástechnikai és informatikai piackutató vállalat rendszeres negyedéves piaci jelentésében. Az idei első negyedévben 49,2 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon, 142,4 százalékkal többet a 2012 első negyedévi 20,3 milliónál, és többet, mint a tavalyi első félévben összesen. Az Apple túlteljesítette az IDC idei első negyedévre vonatkozó korábbi előrejelzését: 19,5 millió táblagépet értékesített a várt 18,7 millió helyett. Piaci részesedése azonban a 2012 első negyedévi 58,1 százalékról 39,6 százalékra csökkent. Várakozások felett teljesített a rangsorban a második gyártó, a Samsung is kisebb méretű táblagépei piaci sikerének köszönhetően: az idei első negyedévben 8,8 millió táblagépet értékesített, 282,6 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 2,3 milliónál. Piaci részesedése ezalatt 17,9 százalékra nőtt 11,3 százalékról. A rangsorban a harmadik, az ASUS 2,7 millió táblagépet értékesített az idei első negyedévben, három és félszeresét a tavalyi első negyedévinek, és 5,5 százalékra növelte piaci részesedését 3,1 százalékról. Az Amazon.com 1,8 millió, az egy évvel korábbinál két és félszer annyi táblagép eladásával 3,7 százalékra növelte piaci részesedését a 2012 első negyedévi 3,6 százalékról. A Microsoft, amely 2012 első negyedévében a táblagéppiacon még nem volt jelen, az idei első negyedévében 0,9 milliót értékesített, és ezzel 1,8 százalékos piaci részesedésre tett szert.