Az eMAG megkezdte kedvezménykuponjainak kiküldését a fogyasztóknak

Rigó Csaba Balázs, a GVH elnökeAz eMAG megkezdte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által előírt kedvezménykuponok kiküldését az érintett fogyasztóknak, a hivatal eljárásai nyomán született hasonló kötelezettségvállalások a versenyhatóság csütörtöki közleménye szerint előnyösek a fogyasztóknak és a jogérvényesítés szempontjából is fontosak. A GVH még májusban közölte, hogy kétszázmillió forintos bírságot szabott ki, és mintegy négymilliárd forint összegű jóvátételre kötelezte az eMAG online áruház üzemeltetőit. A hivatal 2014 júliusáig visszamenőleg vizsgálta az eMAG webáruház több száz kampányát érintő akciótartási gyakorlatát, amelyről megállapította, hogy tartósan tisztességtelen volt a fogyasztókkal szemben. A GVH mostani közleménye szerint az eMAG által kiküldött kedvezménykupon fél évig használható fel, és 3000 forintos engedményt biztosít tízezer forint feletti vásárlásból minden fogyasztónak, akik az elmúlt egy évben az eMAG platformján vásároltak. A kupont minden jogosult e-mail üzenetben kapja meg. A cégcsoport a 2021 májusában lezárult versenyfelügyeleti eljárásban tette a fogyasztók jóvátételére vonatkozó önkéntes vállalásait, amelyeket a GVH bírságcsökkentő tényezőként vett figyelembe. A közleményben Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke elmondta, a hivatal 2020-ban az ügyeinek húsz százalékában fogadott el vállalásokat a cégek részéről, és zárta le eljárásait jogsértés kimondása nélkül. (Érdekes lenne tudni, hogy az ilyen “komoly” kuponakcióba forduló “büntetésnek” mekkora a elrettentő hatása lehet a jövőbeli visszaélésekre. A -szerk- megj.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.