A UPC vezeti a piacot

Az NMHH gyorsjelentése a tizenegy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,3 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek. Szeptemberben, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 66,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül szeptemberben 954 ezerről 965 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 925 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 118 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 31,8 százalékról 32,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése nem változott, szeptemberben 34,7 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 33,2 százalékra csökkent. A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,3 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 23,6 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,8 százalék volt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók: (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2013. szeptember végén 3,009 millió előfizetést tartottak nyilván.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.