A szelfinemzedék meglepően családszerető

csaladA Nikon friss kutatása kiderítette, hogy a családi fényképek közel ötödét, 18 százalékát az esküvői fényképek teszik ki. A még csak bimbózó szerelmespárok családon kívüli tagjai azonban nem számíthatnak arra, hogy rákerüljenek a képekre; Európában csak az emberek 16 százaléka látná őket szívesen egy csoportképen. Ami azt illeti, az emberek mintegy harmada, 32 százaléka elvárja, hogy a kapcsolat már legalább egy éve tartson, vagy a pár már egy ideje legalább együtt éljen, mielőtt hozzájárul, hogy egy rokon partnere rákerülhessen a családi fényképre. Egy kisebb hányaduk, nyolc százaléka pedig csak akkor egyezik bele a közös képbe, ha a pár már el is jegyezte egymást. Az emberek több mint ötödének, 21 százalékának kellett már eltennie egy családi képet a szem elől egy szakítás után, ami talán magyarázza, hogy miért érzik sokan indokoltnak az óvatosságot.

A Nikon a vizsgálatok során arra az eredményre jutott, hogy a fotózásban leginkább a „szelfikkel” villogó fiatal generáció meglepően erős érzelmekkel viseltetik a többgenerációs fényképek iránt. A 18–34 évesek közel fele, 47 százaléka azt mondta, hogy a család történetének dokumentálásához alapvető fontosságú, hogy a rokonokkal családi fényképek készüljenek, bár 28 százalékuk elismerte, hogy a családjukban nem szokás rendszeresen ilyen fényképeket készíteni, és azt szeretnék, ha több ilyen fotózásra kerülne sor. A családi fotóknál a család legfiatalabb generációja vállalja leggyakrabban magára, hogy a fényképet elkészítse az utókor számára – ilyen képek alkotják a családi fényképek közel harmadát, 32 százalékát –, míg az idősebbek általában a fényképezőgép objektívje előtt foglalják el megtisztelő helyüket: több mint harmaduk, pontosabban 43 százalékuk mondta, hogy ők a legfontosabbak, akiknek a fényképre rá kell kerülniük.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Tiltott szerek hirdetése: az amerikai hatóságok megtalálták a Google-t

csü aug 14 , 2014
A Google nem győzte meg az amerikai kormányt arról, hogy képes hatékonyan felderíteni és tiltani az internetes videókon keresztül terjesztett illegális szerek kereskedelmét, ezért Jim Hood főügyész információt kért annak megállapítására, hogy a cégnek fűződik-e bármilyen érdeke az ilyen típusú illegális tevékenységekhez. A Google válaszában kifejtette, hogy több, mint 350 millió […]
Google

Friss, ropogós