Az online vásárlók fele inkább a hazai webáruházakat preferálja, ezzel együtt mérsékelten emelkedik azok aránya, akik rendeltek már külföldi áruházból (58 százalék) – derül ki a Reacty Digital és az eNET Internetkutató közös e-kereskedelmi kutatásaiból. A külföldi rendelés inkább a férfiakra, a fiatalokra és az online gyakran vásárlókra jellemző. A három legnépszerűbb külföldi webáruház az eBay (58 százalék), az AliExpress (49 százalék) és a Wish (48 százalék). Bár egyre többen próbálják ki a határon túli rendelést, a vásárlások gyakorisága folyamatosan csökken. Míg 2018-ban a külföldről vásárlók majdnem kétötöde rendelt legalább havonta egyszer, addig 2020-ban csupán negyedük tett így. Külföldi vásárlás esetén még inkább jellemző a kisebb kosárérték (legtöbbször háromezer forint alatt), leggyakrabban mobiltelefont vagy ahhoz tartozó kiegészítőket rendelnek a felnőtt internetezők. A külföldről rendelők legfontosabb indokai továbbra is, hogy olcsóbban juthatnak hozzá a termékekhez, illetve olyan dolgokat is megvásárolhatnak, ami Magyarországon nem elérhető. A hazai webáruházak esélyt kaptak, ugyanis a koronavírus járvány kitörésével párhuzamosan visszaesett a külföldről való rendelés. Ha hasonló termékkínálatot és árakat találnának idehaza is az internetezők, akkor egy részük akár tartósan is a magyar megoldások mellett maradhatna.
Next Post
Kívülről nyalogatni a lekváros üveget, avagy online rendezik a SAPPHIRE NOW-t
vas jún 21 , 2020
És még ez is...
-
2014. július 9.
A csendőr és a Bitcoin-kereskedők
-
2013. december 2.
Szörnyű távlatok
-
2015. március 7.
Narancsra váltanak: a Postr-nek annyi
-
2016. július 15.
Az internet lefokozta a szülőket
-
2023. november 21.
Önálló 5G-ben első a Yettel Magyarországon
-
2015. január 17.
Áll a Magyar Telekom levelezőszolgáltatása