Egyre többen vásárolnak külföldön, egyre ritkábban

Az online vásárlók fele inkább a hazai webáruházakat preferálja, ezzel együtt mérsékelten emelkedik azok aránya, akik rendeltek már külföldi áruházból (58 százalék) – derül ki a Reacty Digital és az eNET Internetkutató közös e-kereskedelmi kutatásaiból. A külföldi rendelés inkább a férfiakra, a fiatalokra és az online gyakran vásárlókra jellemző. A három legnépszerűbb külföldi webáruház az eBay (58 százalék), az AliExpress (49 százalék) és a Wish (48 százalék). Bár egyre többen próbálják ki a határon túli rendelést, a vásárlások gyakorisága folyamatosan csökken. Míg 2018-ban a külföldről vásárlók majdnem kétötöde rendelt legalább havonta egyszer, addig 2020-ban csupán negyedük tett így. Külföldi vásárlás esetén még inkább jellemző a kisebb kosárérték (legtöbbször háromezer forint alatt), leggyakrabban mobiltelefont vagy ahhoz tartozó kiegészítőket rendelnek a felnőtt internetezők. A külföldről rendelők legfontosabb indokai továbbra is, hogy olcsóbban juthatnak hozzá a termékekhez, illetve olyan dolgokat is megvásárolhatnak, ami Magyarországon nem elérhető. A hazai webáruházak esélyt kaptak, ugyanis a koronavírus járvány kitörésével párhuzamosan visszaesett a külföldről való rendelés. Ha hasonló termékkínálatot és árakat találnának idehaza is az internetezők, akkor egy részük akár tartósan is a magyar megoldások mellett maradhatna.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Kívülről nyalogatni a lekváros üveget, avagy online rendezik a SAPPHIRE NOW-t

vas jún 21 , 2020
Június 15-től 19-ig tartotta az SAP éves konferenciáját, a járványhelyzet miatt az online térben. A SAPPHIRE NOW REIMAGINED elnevezésű “konferencián” szó esik a SAP HANA frissítéséről. A frissítést övező figyelem érthető, hiszen a SAPPHIRE konferencián elhangzott bejelentés szerint az újabb verzió a felhő alapú megoldásokkal még szorosabb együttműködést, ezáltal az […]

Friss, ropogós